Gå til innhold

Tannfelling hos barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann på snart 6 år mistet sin første tann for endel uker siden. Da var det begynt å komme en ny tann under og denne vokser nå fint og rett oppover. Omtrent samtidig ble sidetannen løs (det er de to i midten nede) og er blitt løsre og løsre, men... nå er "voksentannen"begynt å komme opp bak melketannen litt på skrå, den er altså helt, helt skjev!! Jeg er jo litt bekymret da så klart og guttungen får ikke rikket ut melketannen sin selv selv om den er kjempeløs nå (og har igrunnen vært det i 2 uker nå) og han nekter at vi skal prøve å røske den ut samme hva vi forklarer med eller lokker med.

Vil dette rette seg opp selv når melketannen detter ut eller vil den nye tannen fortsette med å vokse helt skjevt? Noen med erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok mest sansynlig at det retter seg opp når det blir plass der. altså når den gamle detter ut

Skrevet

Her såg det ut som et takras etter tannfelling og de nye kom opp. Det rettet seg heldigvis opp når de kom lenger opp og det kom flere tenner :-)

Skrevet

Å, det var en lettelse å høre!

Takk skl dere ha. Ble skikkelig engstelig jeg nå, det ser jo helt forferdelig ut nå, litt alle tennene i buruglene som Øverli tegner i Pondus, hehe... Da skal jeg slutte å mase på ham med å få ut melketannen da, den må da komme snart uansett, er jo så vidt den fortsatt sitter fast inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...