penny lane Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 hei alle sammen.jeg har hatt ganske store smerte i korsryggen og fikk igår en rekvisisjon fra legen til å bestille time hos noen i trondheim som ar erfaring med gravide. noen som kjenner til noen??og hvordan er det med betaling av disse timene, blir det dyrt eller er en del dekket?må få bestilt time i dag, det er sååå vondt.
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Er desverre ikke fra Trondheim, så vet ikke om noen fysioterapauter der. Men så lenge du har fått rekvisisjon fra legen, er timen dekket. Masse lykke til. Vet hvordan du har det, sliter voldsomt selv.
82glad Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hei hei:) Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å kontakte Trondheim Fysikalske Inst. Der jobber Berit som er fysioterapeut og har laaaaang ( 20 års) erfaring med gravide/bekkenløsning. Jeg går der selv, og synes hun har et flott opplegg!!! Ring dit på tlf: 73 80 99 99 og be om å få prate med Berit:) Lykke til og go' bedring('',)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Du må vel betale egenandel hos fysioterapaut? Ligger normalt på 150-200 kr pr time. Dersom det ikke er andre regler om det er pga graviditet..
82glad Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg betaler ingenting hos Trondheim fysikalske. Fysioterapeuten vil ved første undersøkelse sjekke deg, og deretter avgjøre om du har grunn for refusjon/dekninga fra trygden. Jeg har gangvansker grunnet bekkenløsning og betaler dermed ikke ei krone! Men dette er noe du ikke kan vite på forhånd!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Hei du Om legen har skrevet rekvisisjon, og skrevet at det gjelder gangvansker grunnet bekkenløsning, så skal du ikke betale ei krone så lenge du er gravid, og i 6 mnd etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Alle kroppslige plager som kan relateres til graviditeten og som krever fysikalsk behandling (eller som kan bli litt mindre plagsomme av fysio feks) blir dekket under graviditeten (og inntil 6 mnd etterpå som du skriver over), ikke bare bekkenvondt heldigvis! Har du henvisning er det ikke noe å lure på:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 ...hm skulle ønske man kunne få henvisning til spa også... ;-)
babelin Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Heisann. Kjenner ingen fysioterapeuter i Trondheim. Men ang. betaling så har du krav på fri behandling dersom legen har benyttet diagnosekode: "bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen. Dersom dette står på henvisningen er du en type full-refusjonspasient, som ikke betaler for behandling. Dersom det kun står bekkenløsning/ryggplager/lumbago etc. skal du betale egenandel og denne kan variere litt ut fra hvilken behandling fysioterapeut gir (de bruker takstplakat for dette, men det kan du evt. spørre den enkelte fysioterapeut du går til). Men det er ikke veldig dyrt: ca. mellom 150-250 kr pr. time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå