Gå til innhold

Noen gode råd å gi meg ang søskensjalusi? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen hyler hver gang minsten(8,5 mnd) tar et "skritt" nærmere hennen. Når 2 åringen leker kommer jo så klart minsten å vil utforske han også.Hun hyler og prøver gjerne å slå han. Jeg prøøøver å gi begge likt med oppmerksomhet.Men får det tydeligvis ikke til.

Minsten skjønner jo ikke så mye enda,men prøver å snakke litt strengt når han eks tar en leke fra henne slik at hun ikke skal føle at det er kun hun som får "kjeft".

Er det noe jeg kan gjøre for¨å bedre dette,blir liiitt lei denne hylingen :)

Kan vel nevne at hun må sitte i trappen (i ca 30-40 sek) om hun slår.(dette gjelder for alle hun slår).... Det er jo blitt mye mindre av det,men prøver seg støtt og stadig.

Vi gjør ofte ting med henne alene også.Men når minsten kommer inn i bildet igjen begynner det på samme måte med en gang. Har ikke vært slik hele tiden,1-2 månder kanskje?

Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INGEN som har erfaring med dette? :)

Skrevet

Ja, det var da minsten begynte å komme seg rundt og rote med eldstemann sine leker at det ble litt sjalusi her også. ;-) Er nok ganske vanlig...

Har dessverre ingen gode råd utover det du allerede gjør. Nå er mine snart 2 år og 4 år, og det er fremdeles noe sjalusi, men de leker for det meste fint. "Problemet" her er at minsten digger storebror og helst skal gjøre akkurat det han gjør hele tiden - altså leke med samme leken. Da blir jo trassetrollet (4 år) krakilsk ;-)

Skrevet

Hehe skjønner man må belage seg på dette noen år fremover da;) Satser på at det blir litt bedre når lillebror begynner å gå,slik at de får "lekt" litt mer sammen:)

Takk for svar spetakkel! :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Fant en fin lenke her på et annet forum ;)

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2346037.ece

Lykke til!

Sliter med søskensjalusi her også, og her er det 7 år mellom.

Det går mye på selvfølelsen til eldstemann, personligheten også.

Ikke straff deg selv for mye: sett av god tid til DEG!

Det er kjempeviktig!

Og ikke bruk FOR mye tid med eldstemann (sånn; FOR mye alenetid, som kompensasjon for dårlig samvittighet... vi prøvde det... les artikkelen og bli inspirert!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...