Gå til innhold

Noen her inne som har greie på tegningsblødning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde lyserød urin i går og var rosa på papiret da jeg tørket meg. Ringte føden og legen sa det kunne være en tegningsblødning & at jeg skulle se det hele ann.... Hadde masse kynnere regelmessig, men stoppet opp....

Derfor lurer jeg på 2 ting. For det første trodde jeg at tegningsblødning viste seg i form av slimete blod?.....(men kan jo henne at dette kan komme i urinen også, tydeligvis ifølge legen).... Noen med erfaringer her?.... Jeg var jo moden for 1 ukes tid siden pluss 1 cm åpning så det sier seg vel selv at det kan komme litt blod... men ble ganske paff da jeg så det i doskåla liksom....

Og det andre jeg lurer på er hvor lang tid det kan ta fra en har en tegningsblødning til en føder?..... Er i uke 37 nå, veldig spent :-)

Takknemlig for svar her. KLEM

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på akkurat sammen som deg.

Har hatt rosa/brun utflod som jeg er ganske sikker er blod altså,helt siden måndags morgen, med mye kraftige kynnere som begynner for å så stoppe opp...det er veldig frustrende!

Med meg så er jeg ikke sikkert om det er slimproppen eller tegningsblødning eller hva. Min har vært blandet med litt slim, men ikke mye, derfor skjønner jeg ikke. Har ikke ringt føden ennå før jeg vet noe er ordentlig i gang.

Jeg har lest ihvertfall at hvis det er tegningsblødning så er det ikke nødvendigvis et tegn til at ting skal skjer så fort (lest fra boka 'På Vei')

Er selv i uke 39 så håper det er tegn til at noe skjer snart.

Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Jeg er i uke 40, og har hatt 3 små tegningsblødninger de 3 siste ukene etter at slimproppen har gått, så det trenger tydeligvis ikke bety noenting... :(

Skrevet

Hei!

Det kan være to ting du har, tegningsblødning eller en UIV. Neste gang når du går på do og tørker deg, bruk litt papir som du kun tørker deg i åpningen til skjeden. er det blod der i fra kan det være tegningsblødning, det tyder på at ting skjer.

Men hvis ikke blodet kommer der i fra, men i forbindelse med vannlating, er i urinen når du tisser, kan det være uiv. Er det det siste ta kontakt med lege og ta med urinprøve.

Ellers er det bare kroppen som forbereder seg på fødselen og det begynner gjerne å åpne seg litt. den første åpningen tar lengst tid og man merker det gjerne ikke noe mere enn noen få tak/kynner mens man modnes.

Skrevet

Fra http://www.justmommies.com/articles/signs-of-labor.shtml

Mucous plug and bloody show

You may notice an increase in vaginal discharge, particularly mucousy discharge. You may lose your mucous plug completely or it may break off a little at a time. If you lose your mucous plug and it is tinged with blood, this is considered bloody show. Although not always, labor usually begins within 72 hours of bloody show.

Skrevet

Takk for svar jenter :-) Ja det er veeeeldig frustrerende, går bare å tenker på dette hele tiden. Jeg har snakket både med føden & fastlegen min om dette. Tenkte at det er bedre å ringe å snakke med noen med erfaring enn å gå å bekymre seg hele tiden (ikke bra det heller)....

Det er ikke UVI hos meg (har sjekket urinprøve og det var kun påvisning på blod, ikke leukocytter eller protein)..... De på føden mente at en tegningsblødning kunne gi blod i slim, utflod og urin..... det er utrolig vanskelig å vite hvor blodet kommer fra når en blør, om det kommer fra skjeden eller urinveier da dette ligger tett på hverandre.... MEN det var ikke uvanlig at en blør når det begynner å nærme seg fødsel og det begynner å åpne seg..... så nå er det egentlig bare å vente å se hva som skjer..... Det kan bli laaaaaange dager fremover....

Vi får holde hverandre oppdaterte :-)

Lykke til dere andre også :-)

Skrevet

Dytter denne litt jeg..... kanskje det er noen andre med erfaring innen tegningsblødning??? Er ganske blank på området....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...