Gå til innhold

Dette er min dagsplan, jeg trenger et spark i r**a!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har -

-støvsugd

-bakt sjokoladekake

-pynta muffins

-laga gele

-satt på en vask

-tatt av sengetøy

ooo, så bra, alt føre 9, MEN...

jeg SKAL-

-rydde hele huset

-vaske hele huset (dvs. alle gulver)

-handle bittelitt i butikken

-lage ferdig sjokoladekaken

-pynte sjokolademuffinsa

-gjøre klart "bursdagsbordet"

-pakke klær til meg og begge ungene (vi skal reise i morra)

-skifte sengetøy på alle senger

-vaske alt av klær vi har (pga reisen)

-ordne klart ALT innenomhus før kl er 15, og jeg skal hente ungene i bhg...

Hvordan i hulesete heiteste skal man rekke alt da?????? Gi meg et spark i ræva, gjerne etterfulgt av noen gode råd for å komme gjennom detta her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klarer du vel fint?? Bare å begynne det. :) Skru av pc'en og sett på noe fengende musikk, sett på en klesvask og sett igang. Så har du ryddet huset og vasket gulvene på en times tid. Legg klærne over i tørketrommelen (håper dere har det, ellers blir det vel vanskelig å få alt tørt?) og sett på en ny vask. Tid for en luftetur til butikken. Vel hjemme igjen er det bare å sette igang og pynte kake og muffins. Deretter ny vask (hvis det trengs?). Dekk bordet, pakk klærne (og ikke tenk så mye 'skal jeg ha med den eller den toppen', bare pakk nok truser og sokker og topper til de dagene dere skal bort). Sengetøyet kan du og gubben skifte sammen ikveld før dere legger dere??

Skulle gjerne hatt en sånn dag hjemme jeg, bare ordna og shina opp, hadde vært deilig å fått et ryddig og rent hus. *sukk*.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, jeg er ganske effektiv når ejg først setter igang, så det skulle vel være greit.. Fin rekkefølge du satt det opp i da :P

Bekymrer meg ikke for klærna til meg selv, men til unga :( Aner ikke hva vi skal, og hva vi trenger... Pytt pytt!

Huset er "alltid" rent og ryddig, men akkurat i dag er det så myyyye som må gjøres!

Og ja, jeg har tørketrommel, heldigvis!! :o)

Skrevet

Hva, aner du ikke hvor dere skal på ferie??? Hørtes jo nesten litt spennende ut.. du får ta med litt av alt til ungene da, bedre å være på den sikre siden. :)

Heldiggris som alltid har rent og ryddig hus, hos oss er det bomba stadig vekk.. *sukk*... hvordan klarer du det??

Skrevet

Hvor skal dere reise?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ferie å ferie, vi skal på hotelltur i helga. Men det er ikke vi som "legger opp løpet", og de som gjør det klarer ikke svare. Så det blir vel flust av uteklær av både det kalde og varme slaget...

Rydder hele tida, bare blitt sånn :( Dårlig igrunn, for ejg burde gjort noe annet! :P hehe

Skrevet

sett deg ned med en tidsplan..

og så holder du deg til den..

bruk flyladys kriserydding..

altså, 15 min på hvert sted.. jobb i 3x15 og så tar du deg 15 min pause, og så setter du igang igjen..

man jobber veldig effektivt på den måten, og man får gjort utrolig mye på bare 15 min..

så lenge du holder deg til en ting om gangen..

så lenge jeg har alt ryddig, tar det meg en time å få vasket ned og tørket støv i hele huset..

det tar meg f eks 8 min å størsuge alle gulv i begge etg, tar meg 10 min å vaske dem etterpå, tar meg 7 min å tørke støv overalt, tar meg 8 min å vaske alle dørkarmer og speil etc....

funker som bare det!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det var ikke dumt dama! :)

Men nå har jeg fått gjort masse, bare fordi jeg har flydd bort hit og sjekka svara deres innimellom også! :) Så snart klart til å vaske gulv :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...