Sunniva78 har to små Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Gutten vår var stor da han ble født, og har hele veien lagt godt på seg. Aktivitetsnivået begynte å øke skikkelig da han var 4 mnd, og siden har det gått slag i slag. Nå kryper han og reiser seg opp overalt. Er sjelden i ro! Jeg fullammet til han var 5 mnd, nå spiser han grøt x 2, middag og smaksprøver på brød. Pupp får han 5-6 ganger i døgnet. Er det noe jeg kan gjøre for å "fete" ham opp litt? Han spiser jo godt, men bruker tydeligvis opp all energien:-) Har litt smør i middagen, er det noe annet jeg kan tilsette?
Histepist Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg tror det er helt vanlig at vekstkurven stopper litt opp i den alderen. Siden de er mere aktive og sånnt. Har selv en gutt på 7 mnd, som var en stor gutt, men som heller ikke legger så mye på seg lenger. Tar det helt med ro siden HS sa han var helt fin! Vet desverre ikke hva man kan "fete" de opp med ;D
vimsa;) Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 vi har en datter som har vært svært så aktiv hele sitt liv.. har vært litta hele veien.. ganske naturlig med det energi forbruket .. vi har fått tips om å tilføre olje i grøten i tillegg til smør i middag, dette er også med på å regulere magen;) pluss at oljen ofte er basert på sunnere fett enn smør
Sunniva78 har to små Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2008 Ja det er klart at vekt hører sammen med aktivitet:-) Takk for tips om olje, skal prøve det:-) Er jo ikke slik at vi MÅ fete ham opp, er ikke tynn. Men jeg synes det er greit å gi ham litt ekstra i og med at han forbruker så mye... Hvilken olje bruker du, er rapsolje grei? Ca 1 ts..?
vimsa;) Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 rapsolje er bra ja, vi fikk beskjed om å bruke den oljen vi hadde i skapet. oliven olje var ikke pop.. ellers har alt gått fint ned. raps og mais er vel de mest nøytrale;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå