Gå til innhold

Doble navn.... (Emma Tallulah)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har flere navn på barna deres- bruker dere begge/alle til daglig?

 

Hvorfor kalle en barna flere navn hvis en ikke vil bruke alle i hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi syns rett og slett det ble for lite med bare Ida, og vi prøver så godt vi kan å bruke begge navnene. I barnehagen er de kjempeflinke, hvis jeg må si navnet hennes mange ganger etter hverandre dropper jeg det andre.

 

Ida Sofie går fint an å bruke til hverdags.

Skrevet

Sønnen min har dobbelt navn, og vi bruker begge to. Krever at andre skal gjøre det også, for som Hi sier: hvorfor gi barna flere navn hvis man bare bruker det ene til vanlig?

 

Har et søskenbarn som har 2 barn med doble navn. Der brukes bare det ene navnet, men jeg sier konsekvent begge når jeg snakker til og om de...

Skrevet

Personlig så synes jeg et fornavn og et etternavn er litt kjedelig. Vi har et -sen navn i tillegg så da blir det ekstra kjedelig. Ved å legge til et navn til vil man samtidig få være litt mer alene om å hete akkurat det. Både jeg og ungene har et navn ekstra som vi ikke bruker til daglig.

Skrevet

Begge jentene mine har doble navn, bruker bare det første hjemme mens de bruker begge på skolen

Skrevet

I utlandet så er man noen steder nærmest pålagt å ha et ekstra navn, nettopp for å kunne skille deg ut fra mengden, i forbindelse med offentlige papirer og sånn.

Skrevet

Jeg har enkelt navn på mine barn, av den enkle grunn at jeg har dobbelt navn selv, som er forholdsvis langt.

Derfor ble aldri mellomnavn brukt. Og når jeg signerer på noe så skriver jeg bare forbokstaven på mellomnavnet.

 

 

Jeg har også lurt på det du spør om, men mamma sier jeg er oppkalt etter en av hennes tanter:-)

Skrevet

Vi bruker for det meste bare første navnet. Men hender seg at vi bruker begge. Vi er begge oppkalt, med to navn hver. Så vi ville at jenta også skulle kalles opp. Et navn fra hans side og et fra min side :-) Også passa de godt sammen.

Halvbroren har bare et navn, men det har mora hans også.

Skrevet

vi har dobbelt navn på henne og vi bruker begge. sier til alle andre at de skal bruke begge også.. for som hi sier hvorfor gji barnet to navn vist bare det ene skal brukes. noen sier av å til bare emily, men da bli eg faktisk ganske sur, for vi har sakt at begge navnene skal brukes..

Skrevet

Derfor det ;-)

Bruer litt hips om haps jeg....alle mine har doble... Og nei..jeg bruker ikke dem bare når vi er sinte ;-)

 

 

 

 

Skrevet

Vi har bare ett navn på barna, og det er av den enkle grunnen at de aller fleste bruker bare ett selv om de har to.. og det ser jeg ikke noe poeng i....

Skrevet

Lillebroren min har to navn og bruker begge, mannen min har to navn men har eit kalle navn alle brukar, dei som ikkje brukar det brukar begge navna hans, begge søstrene hans har to navn men det er bare på ho eine me brukar begge navna. Svigermor har to navn som blir bruka begge to, svigerfar har to navn men brukar bare det eine.

 

Begge mine barn har eit navn, ikkje noko spes grunn til det men det var det som passa. Har snakka om dobbelt navn på begge to men endte opp med eit fornavn og eit etternavn. Kort og godt :)

Skrevet

Min heter Xxxx Xxxxx, bruker både og. Her vi bor er det ingen andre med samme første fornavn, men om jeg skal rope han inn feks så høres det bedre om jeg bruker begge. Når jeg omtaler han eller han presenterer seg så bruker vi begge. Til vanlig, småprat hjemme brukes som oftest bare første fornavn.

 

Har selv dobbelt fornavn, og syns det er penest. I tilegg har vi etternavn på tre bokstaver så det blir ultrastusselig med bare et enkelt fornavn, samtidig som det nok hadde sett litt rart ut om fornavnet var feks Christoffer eller Aleksander pluss det lille etternavnet.

 

Og som et siste argument; han er oppkallt etter oldefaren og min avdøde stepappa som het nesten det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...