Gå til innhold

Alle har en mening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med oss gravide som gjør at alle synes det er greit å kommentere hvordan vi vokser og ser ut???

Jeg er såå lei av å føle meg iakttatt og observert, sammenlignet og kommentert av andre ikke-gravide.

Selv har jeg hatt svangerskap så jeg får ikke en kjempe mage, takk og lov. Men uansett så føler enn seg gjerne veeeldig stor da dette ikke er den formen man pleier å være.

Og når da alle skal kommentere hvordan enn ser ut så kan jeg jo si at det ikke akkurat hjelper på selvtillitten.

Kjenner inni meg at jeg føler meg som en flodhest istedenfor å nyte at jeg er gravid og koze meg med at magen vokser. Føler det mest på jobb, da det er flere der som er gravide og folk sammenligner oss hele tiden. Har såå lyst å si at magen vokser jo, men det er forskjell på hvordan man bærer barnet, hvordan kroppen er i svangerskapet, om det er første eller tredje barn osv.

Et nabopar her nede kommenterte en dag at jeg begynte å bli feit ( deres måte å si at magen vokser, kjempe kule ). Neste gang skal jeg si takk i lige måde!! :)

Siden det er siste gang jeg går gravid ville jeg nyte dette. Ikke lett når "alle har en mening!!!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt litt på det samme. Jobber på en plass med 40-50 ansatte. Tror alle, både kjente og mindre kjente har en mening om magen. For det meste er det: "skal si du har vokst mye i det siste", jeg ser jo forskjel fra dag til dag", så sier en at jeg ser så tynn og flott ut, og da må en vennine av meg kommentere at jeg er kjempesvær- mens hele teamet og meg selv hører på. Vaskedama sa for noen uker at nå ser du utrolig fødeklar ut (i uke 33)......... Da ble jeg så irritert at jeg bare svarte javelja og gikk.

Jeg er ikke unormalt svær vet jeg selv, og gidder ikke å ta det innover meg. Men synst det er litt tankeløst av folk å kommentere størrelse hele tiden. Det må sies at jeg var gravid i 2006 også, da plaget ikke kommentarene meg så mye, men kjenner at jeg blir dritlei denne gangen.

Skrevet

Ja helt enig, er 3 gang jeg er gravid, men blir aldri vant til at alle må kommentere kroppen min. Sjefen hadde kjøpt kake til alle på jobb i forrige uke, og da vi stod der alle sammen ropte en ut at ja nå skal vi feire at jeg hadde blitt så tynn som hun sa det... 40 mennesker som stirret min vei til slutt var det en som sa nei hun har ikke blitt tynn hun har jo blitt skikkelig stor... jippi..

Trøster meg med at jeg er liten og nett når jeg ikke er gravid og tynnere enn gjennomsnittet..

Skrevet

jeg merker det jeg også, men jeg bryr meg ikke om at folk sier at jeg er så stor for jeg vet at jeg har en diger kul fremme på magen..

men det som irriterer meg mest er at alle jeg treffer sier nå har du gått sånn såå lenge at nå må an snart komme ut.. ja, ka kan eg gjør med det liksom??

akkurat som jeg ikke går her å venter selv å da hjelper det ikke at absolutt alle jeg treffer skal kommentere ting!!

har lyst å bare låse meg inne di siste 2 ukene eller i værste fall 4 uker..

Skrevet

Vet ikke helt, har ikke klart å irritere meg over dette. Kanskje siden det er første :-) Er jo ikke vondt ment fra noen. Jeg opplever det mer som at folk er interessert i graviditeten og hvordan det går med meg og barnet. Kanskje fordi jeg stort sett har fått spm hvordan går det med deg i samme slengen...

Skrevet

Jeg er tynn til vanlig og har nå fått kommentarer som: Jøss, for noen former du har fått! Skal si du fyller ut den toppen! Så jeg går bare rundt og blomstrer ;-)

Skrevet

syns bare det er greit jeg da.lov og være smålubben og syns man skal være det.ingen som har komentert meg noe veldig da.elsker å gå gravidmed mage og d hele.alle er jo forskjellige da men.skikkelig stor alt jeg da og hører enda til på 2 trimester.3 barnet mitt.mange syns det er fintmed gravide og mange menn syns det ersexy.jeg nyter og gå sånn og håper jeg får oppleve det igjen.også gleder jeg meg til den nye lille kommer ja:)

Skrevet

har også fått høre at jeg har blitt "feit"

veldig rart av folk å tillate seg selv å si ting på den måten, spessielt når de aller fleste vet at gravide kvinner har flere hormoner i sving enn ellers og lett kan ta til tårene.

skulle ønske det ikke var så "legalisert" å uttale seg og spørre å grave om gravide!

jeg har iallfall lovd meg selv å aldri mer kommentere noesomhelst til gravide annet enn hvor flotte de er! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...