Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har jo hatt mine innlegg her om sambo sine inkassoproblemer. Han klarte ikke engang å se luksusfellen igår pga han ble rett og slett uvel..... Jeg får ikke sove om nettene pga inkassogjelda hans. Har prøvd å få han til å gjøre noe med det, men ingenting skjer. Kan jeg ta kontakt med inkassoselskapene, eller er det kreditor som f.eks telenor jeg skal ta kontakt med? Vil ordne en nedbetalingsordning og kreve at han holder denne avtalen. Jeg skal åpne hver regning som kommer og se at den blir betalt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Du tar kontakt med de som har kravet/kravene so Lindorff etc. Om du tar deg av å åpne posten i de neste ukene så får du nok en god oversikt over situasjonen. Men han er nødt til å la deg hjelpe han, selskapene gir ikke ut informasjon til deg sånn helt uten videre. Det er tvilsomt at de kommer til å være vanskelige, vil heller tro at de kommer til å være hyggelige og samarbeidsvillige. Men prøv å forhandle litt, bli kvitt litt renter og gebyrer. Gi dem en detaljert nedbetalingsplan, ser de at det funker et halvt års tid, ring igjen ås is at nå nermer det seg nedbetaling av det opprinnelige beløp, kan dere kute resten. Gi de litt av renter og gebyrer, men prøv å ikke gi dem alt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 hvis hele beløpet er oversndt inkasso - er det inkassobyrået du må kontakt! lykke til - og stram opp gubben, hadde ikke klart å være sammen med en som hadde kjørt eget og mitt liv i dass pga ubetalte regninger... lykke til!
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Om det har gått til inkasso, er det nok inkassoselskapet du må ta kontakt med. Vil tro at kreditor feks telenor har sagt opp forholdet og lar inkassoselskapet ta seg av gjelden.' Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Nei det sliter enormt på et forhold. Samboeren min har holdt på sånn. 100.000 på det meste. Det var tungt å betale tilbake, men vi hadde stor aksjon sammen for å bli kvitt driten hans. Jeg gav han kontanter for å betale ned noen avdrag som hastet, selv var jeg på jobb, og så hadde han tatt pengene, og brukt dem. For da hadde vi vært "fattige" så lenge. Hold på å sprekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå