Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er for tiden gravid med mitt andre barn. Forrige gang jeg var graivd koste jeg meg med det. Denne gangen er det ikke noe spes. Synes ikke noe om å ha en baby imagen. Gleder meg helt sykt til ungen er født. Ikke bare fordi da får jeg treffe henne men også på grunn av at da få jeg kroppen min tilbake. Skal ikke ha flere barn etter dette. Ikke n ødvendigvis fordi jeg ikke orker mer enn to, men fordi tanken på å være gravid enda en gang til byr meg imot. Er det flere enn meg som har det slikt? Eller er jeg helt alene om å føke slik?
birrisj05.02.09 Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 NEI, du er ikke alene! Alle jeg kjenner som har vært gravide synes det er såååååååå koselig, og savner det såååååå! Alle jeg kjenner er sååååå lykkelige for å være gravide! Det er ikke jeg! Jeg er selvfølgelig lykkelig for å ha mini der, og vite at jeg skal bli mamma, og kan nesten ikke vente før h*n kommer, men liker likevel ikke å være gravid. Selv om jeg ikke plages særlig mye heller. Jeg var aldri kvalm og sånt. Nå er jeg plaga med vondt i føttene, og er stortsett det eneste. Og kløe av og til. Men jeg liker det likevel ikke, selv om jeg er heldig. Viktig å vite at det er HELT normalt å ha det sånn som oss også, er ikke alle som er sååååååååå glade for å være gravide. Betyr ikke at vi ikke er glade for å ska bli foreldre, men akkurat det graviditeten gjør med kroppen. Jeg jobba sammen med ei som hadde det sånn som oss.. hun ville bare bli ferdig. Sånn føler jeg det også. Og egentlig er jeg glad jeg fikk oppleve hennes side av det, så vet jeg at det ikke er noe galt med meg..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Har det sånn selv jeg..Det her er mitt første barn,å per dags dato sier jeg at det her blir siste gang jeg skal være gravid..Føler meg bare elendig og fæl..Gleder meg til jeg kan begynne å leve normalt igjen. Å få tilbake kroppen min..Synes det bare er stress med å være gravid.. Å jeg hadde veldig dårlig selvtillit med kroppen jeg hadde før jeg ble gravid,å nå er det neda værre..I steden for å utsette meg for å bli deprimert så lar jeg vær å være sosial og gå ut å sånn..jeg blir heller hjemme med pysjen på som jeg føler meg komfortabel i. Men,føler veldig på det..Folk sier jeg er lat osv osv..kansje jeg er det..Men,orker ikke tanken på å bli i dårlig humør fordi jeg føler meg ekkel. Orker ikke å bli deprimert når jeg kan forhindre det..Men,folk skjønner ikke at en gravid jente har behov for å slappe av hjemme..Å,jeg synes ikke jeg er så veldig lat..vasker huset i vrtfall en gang om dagen,å rydder konstant. Så nå gleder jeg meg bare til å lille gutten min i armene:)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Du er helt sikkert ikke alene nei:) Jeg syns det er koselig å være gravid,men veldig hardt. Får veldig med bekkenløsning. Klarer NESTEN ikke å gå. Dårlig med søvn pga bekkenet også.... MEN er barneønsket stort tror jeg man klarer å se forbi "det utrivlige " med en graviditet i (stort sett) de 9 måndene dette pågår.9 månder av et langt liv og hva man får ut av det er ikke mye.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Har mye plager i svangerskapet... eier ikke kroppen min synes jeg.. hater å være gravid, men jeg elsker de søte små.... Så sånn er det.. :oP
birrisj05.02.09 Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 "MEN er barneønsket stort tror jeg man klarer å se forbi "det utrivlige " med en graviditet i (stort sett) de 9 måndene dette pågår" Det er vel nettopp dette innlegget handler om - om noen av oss som IKKE klarer å se forbi det utrivelige? Har ingenting med ønsket om å få barn. Er bare kroppen vår som reagerer sånn Men gleder meg vanvittig mye til å bli ferdig med å gå gravid, og vanvittig mye til mini kommer til verden!
susemor-3 små Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Hehe. For meg er det stikk motsatt. Jeg fødte nr 3 for 17 dager siden, og "misunner" allerede gravide jeg ser rundt meg. Synes det er så fint med gravide mager. Dessuten synes jeg det er forferdelig trist å tenke på at dette er siste gangen jeg har en liten baby osv. Men nok er nok, og tre stykker holder i massevis for oss. For meg er det vel mer det at jeg ikke orker å gå gravid en gang til og få alle sure og mindre morsomme kommentarer om hvor mange barn vi egentlig skal ha osv. Føler nesten hele siste graviditeten ble ødelagt pga alle slike mer eller mindre gjennomtenkte kommentarer. Akkurat som at tre unger er så mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå