Gå til innhold

hjelp! Tror slimproppen gikk, men lenge til termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på do nå, og da jeg tørka meg var det temmelig mye tjukkt blankt slim. Kan vel ikke være annet enn slimproppen?? Men når er det normalt at den går? Og pleier fødsel å komme nært innpå??? Jeg er i uke 33 nå.... Og må ha KS for å få ut ungen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm... ville nå ringt fødeavdelingen jeg da...

Skrevet

ring føden og be om råd :)

Skrevet

Hm, selv har ikke min gått så jeg vet ikke. Ring føden kanskje?

Men dere andre som har mistet slimproppen, hvor langt er dere på vei da? Og dere som har født før, hvor lenge gjorde dere det etter at den gikk?

Skrevet

Har hørt om folk som har mistet slimproppen mange uker før fødsel. Det blir laget en ny inni der, om det går litt tid. Tror nok ikke det er noe farlig, men det skader jo ikke å ringe noen om du føler usikkerhet. Det verste som er er å gå å bekymre seg :-)

Skrevet

Ved forrige svangerskap så gikk slimproppen min først... på termindagen.. og tro meg,.. d var mye mere enn BARE blankt slim... og langt i fra så lite at d fikk plass på tørkepapiret...

jeg hadde akkurat vært på do og reiste meg opp og SPLÆSJ... dær havna DEN klysa av slim (både tjukt og tynt) på gulvet så d nesten sprutet rundt... (sorry uttrykket!!) ... dette skjedde på termindagen på morgenen faktisk og vi var sååå spent da... jeg ringte så klart føden og fikk komme for en sjekk, da de gjerne gjør dette når proppen har kommet ut.... men som de sa der... ting kan skje idag, imorgen, om 1 uke eller mer.... sukk... så vi gikk slukkøret hjem og ventet og ventet og ventet.. dette var jo på TERMINDAGEN.. hehe.. men ingenting skjedde.. så vi gikk tur i fort gange på ettermiddagen vi og den natten begynte riene... :) og på morgenen etter termindato kom vår lille prins ut og såg dagens lys :)

Men nå kom jeg over på andre ting jeg.. hehe..

RING føde'n du og be om å få komme for en sjekk når du ikke er kommet lenger... :)

Husk at vi har også mye med utflod når vi går gravid, d merker jeg godt både i trusa og på tørkepapiret...

Må konstant bruke truseinnlegg...... :)

Lykke til!

Skrevet

jada, jeg vet at en ofte får mer utflod når man går gravid, men utfloden min kommer ikke som ei svær og tjukk blank klyse! har hatt geleklumper hver gang jeg har vært på do siden i går også, så jeg skjønner jo at dette er slimproppen, hehe....

men har ringt føden... jeg skulle bare prøve å slappe av litt og se det ann. så lenge kynnerne mine ikke blir mer regelmessige og "rieaktige", så skulle det gå greit.

Skrevet

Proppen min gikk i slutten av uke 36. Stor seig klatt med mørkt blod. Har ikke født enda og proppen gikk for snart 3 uker siden. Jordmor og legen hos meg sa at proppen bygges ikke opp igjen. Det er kun fostervann som fornyes. Jeg får heller ikke lov til å bade eller ha sex etter at proppen gikk, og det er det også uenighet om.

Sædrester kan også bli store slimklatter (om du har hatt sex).

Hos førstegangsfødende er ofte fødselen i gang tidligere etter proppavgang enn hos flergangsfødende.

Jeg merket ikke min propp i forrige svangerskap.

Proppen kan også forvinne delvis litt her og der.

Skrevet

Jeg har hatt både slim som har kommet ut Seigt blankt slim og jeg har hatt slimpropp som har kommet ut.

Slimproppen så jeg ikke så mye til før den freste ned i do, men det var mer farvet slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...