Skilpadden Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sliter med å finne prevensjon som funker for meg. Før jeg fikk barn brukte jeg piller, men det tør jeg ikke begynne med nå, for jeg er så distre at jeg kommer til å glemme å ta de. Etter min første fødsel satte jeg inn hormomspiral, og det var ikke noe for meg. Jeg hadde blødninger nesten hele tiden, så legen mener jeg ikke burde bruke prevensjon med hormoner. Nå har jeg kobberspiral. Etter at jeg satte inn den har jeg hatt forferdelig pms og jeg har kraftige blødninger og mye utflod. Jeg kjenner også mye ubehag i underlivet med jevne mellomrom (mest rundt eggløsnings-tiden). Samboeren min og jeg har snakket om sterilisering før, og han mener det er helt uaktuelt for han. Tror han føler at han minster litt av "manndommen" sin hvis han gjør det. Så da blir det i så fall meg som må gjøre det. Nå er jeg helt bestemt på at jeg ikke vil ha flere barn, men føler likevel at det er et ganske drastisk inngrep. Hvilke andre muligheter har jeg? Noen tips? Råd? Tanker???
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hva med det det reklameres for over innlegget her? Har ikke lest så mye om det, men du kan jo se på det :-)
Sjokoladekaka Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Kondom? Avholdenhet? Hopp av i svingen(lite lurt, men...)? Han vil ikkje merke noko til sterilisering, om det er det han tenker. Alt vil vere som før, berre at han ikkje har sædceller i sæden, og får 2 små arr på pungen;) Og det kostar berre mellom 1000 og 2000 ein stad, og skjer i lokalbedøving. Skal du sterilisere deg, så må du ha narkose, og det er ein mykje større operasjon. Og det kostar over 6000 å gjere det. Og kvifor skal ikkje han ta sin del? du har trass alt båre fram ungar, kan ikkje han få kjenne litt på smerter?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Høhh...Blenda? Hjelper det? Hva med å prøve Nuva-Ring? Siden du blør like mye av kobber som hormonspiral er det ikke sikkert det er hormonene du reagerer på. Og i Nuva-Ring er det svært lite hormoner som går ut i blodbanen, det meste virker lokalt. Altså færre bivirkninger enn feks piller. Men tryggere enn å hoppe av.
Skilpadden Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for tipset. Jeg er tydeligvis ikke helt våken som ikke fikk med meg det! Leste litt om det nå, men synes det blir litt mye styr å skulle måle temperatur hver dag. Da kan jeg like gjerne ta en pille... Har sagt til samboeren min at jeg kan sterilisere meg når vi gifter oss, men så lenge han ikke er klar for bryllup tror jeg det er best å drøye det.
Skilpadden Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Blødningene er forskjellige med de forskjellige spiralene. Nå har jeg mens i en uke, og det blør MYE! Med hormonspiralen hadde jeg vanlig mens i ca en uke, og småblødninger innimellom. Har aldri hørt om Nuva-Ring, men skal søke på det nå. Takk for tips!
Skilpadden Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er helt enig i at han også kan ta sin del, men kan jo ikke tvinge han heller. Problemet han er vel heller psykisk enn fysisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå