Gå til innhold

Noen som vet ang. fastlege og flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at vi har meldt flytting fra 1. okt. (idag) til en annen komune, men har ikke rukket å komme oss ut av det gamle enda. Flytter ikke på ordentlig før til helgen.

Men, dersom gutten vår fremdeles har høy feber i morgen tidlig, så er det på 3. døgnet, og vi har lyst til og ta han til legen. Vil det være mulig å ta han til legen her på det gamle stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta ungen til fastlegen. Om du ikke har byttet fastlege, så holder fastlegen antagelig til der dere bor. Du skifter ikke fastlege automatisk fordi om du flytter, og du kan godt bo i Alta og ha fastlege i Stavanger om du har lyst til det.

Om dere har byttet fastlege, er det opp til legekontoret om de vil ta i mot ham.

Skrevet

har du bett om og bytte fastlege? ellers har du den samme selv om du flytter. jeg har ihvertfall altid hatt det

Skrevet

Takk jenter.

Nei, vi har ikke byttet fastlege enda, bare dumme meg som hadde fått det for meg at man bare kunne ha fastlege i den kommunen man bodde i.

Skrevet

Ja jeg mener det er som beskrevet ovenfor. du bytter ikke før du har bedt om det selv...

Da jeg byttet ble den nye fastlegen gjeldene fra neste månedskifte... så ha det i mente når du skal flytte/bytte fastlege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...