Gå til innhold

Plutselig ble beina hovne....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow! Har kjent meg litt hoven i beina - helt oppover i knærne - i dag. Og du store min tid for noen ankler som åpenbarte seg da jeg tok av strømpene nå - jeg må le!! Mangel på ankler er vel rettere. Har ikke vært plaget av det før nå, bare litt hovne fingre noen kvelder.

 

Ellers har jeg jo faktisk følt meg litt piggere i dag enn jeg har gjort på lenge, har til og med kunnet gå tur i noe annet enn rusletempo, Jaja, kroppen henger ikke på greip for tiden!

 

Måtte bare tyte ut med det ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Dvs, ikke anklene som har hovnet opp her, men i løpet av 2 minutter kunne jeg ikke få av meg ringen. Fikk til slutt dratt den av, men helt uaktuelt å få den på igjen. Utrolig hvor fort det går. Sånn er det vel kanskje når det er kort tid igjen...4 uker til termin her...

Skrevet

hehe.. kjenner meg igjen og jeg har hatt vann i kroppen/føtter periodevis over lengre tid nå.. hehe..

Men et tips eller to.. :

Støttestrømper.... SUPERDUPER alts!!!! Kunne ikke unnværet de jeg nei, er litt prakk å få på seg, da de er stramme (skal være stramme!!) men megadeilig å ha på! :) (kjøpet på apoteket og be de måle føttene dine slik at du får riktig størrelse :)

 

Et annet tips som hjelper meg innimellom også:

Sitronvann.... dvs jeg har i slik sitronjuice på sånn liten gul flaske som vi bruker i bl a te etc som vi kjøper i butikken... (ren sitronjuice...) og blander dette med vann, og drikker et stort glass annenhver - tredje dag...

ha i ett par spruter med sitronjuice'n og så resten vann (ja d skal smake surt av d..!! hehe.. ) dette hjelper også faktisk mot halsbrann... tro d eller ei.. hehe

Dette er da vanndrivende slik at vannet i kroppen din som du har til overs går bort... ergo slipper du så store hovne føtter/ankler.. :)

 

Og prøv å ha føttene høyt oppe når du har mulighet til dette, som f eks føttene på en stol når du sitter, eller i sofaen etc... :)

 

Lykke til! :)

Skrevet

Husk å ta på støttestrømpene med en gang du står opp om morran! Aller helst i senga. Dusjer du om morran må du jo såklart vente litt, men som sagt, - få de på med en gang:-) Det forebygger jo også åreknuter og blodpropp. Har selv brukt det siden begynnelsen av august nå (termin 20.nov) og har nesten ikke hovne eller trette bein på slutten av dagen. Men der er man jo forskjellig uansett.

 

Ja, og drikk masse vann som hun over sier! Dropp brusen helt og ikke for mye farris, vann vann og atter vann er best! Rart med det, at vann i kroppen forsvinner lettere om du drikker masse vann...

 

Er du ikke glad i sitronvann, skjær heller opp noen skiver agurk og litt lime å ha oppi. Selv lager jeg ei mugge som jeg setter i kjylskåpet:-)

 

Surt vann forebygger også uvi (har akkurat vært på antibiotikakur selv..) og da er det lurt å drikke surt hver dag. Men siden jeg ikke er noe glad i juice, blir det vann med agurk/lime eller sitron i steden. Litt tøft for tenna all denne syra, så er du redd for tenna funker det fint å bare skylle munnen med rent vann/melk etter at sur drikke er inntatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...