Gå til innhold

Er det mulig egentlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går gikk jeg på jobb. Har nettopp begynt å har hatt 3 uker med intens opplæring i vanskelig dataprogram som jeg har terpet og terpet i dager for å bli flink.

I går kom sjefen å sa at pga pengekrise, måtte han kvitte seg med folk og jeg + 2 til måtte derfor gå på dagen. (kunne vært der i 14 dager til, men sitter bare på opplæring så er ikke noe vits) Så jeg tok tingene mine, alle mine lange notiser gjennom 3 uker, sa hade og gikk hjem. Lei meg som jeg var fordi jeg hadde mista jobben og det er ikke bare bare uten utdannelse og med baby i magen å få ny jobb.

I dag skulle jeg til legen på min første kontroll. Hadde time 13.45, jeg trodde det var 14.15 så jeg oppdaget dette i siste liten og kom 10min for sent, må jo alltid vente uansett så sikkert ingen krise tenkte jeg. Gikk inn til resepsjonen og sa ifra at jeg hadde kommet men at jeg var sent ute, dama i resepsjonen tok det fint å sa at hun skulle ringe å si ifra. I det hun tok i røret så gikk brannalarmen, og alle måtte ut. Jeg sto utenfor å venta i 10-25 min. å gikk inn igjen. Spurte hun dama om hun hadde fått gitt beskjed å hun var like blid å sa at det hadde hun, og at jeg bare kunne vente.

Så jeg satt meg ned på en stol og titta bort på ei dame som også satt å venta med ei søt lita tulle på fanget sitt.

Plutselig går døra opp og der står legen, hun roper navnet til hun dama og jeg venter. I det hun dama går bort til legen så sier legen.

-Hva vil du?

-Jeg har time, men ble litt forsinka så jeg fikk bare bekjed om å vente.

-Du må inn på labratorie da (med sint stemme)

-Ja, men jeg fikk bare beskjed om å vente her.

-Hva vil du da, vil du ha en sykemelding eller hva er det?

-Sjokkert som jeg er så sier jeg, nei trenger ikke sykemelding jeg skal bare til kontroll jeg.

-Ja, hvor langt er du på vei da?

-Blir helt paff i trynet og føler meg dum...jeg er 8 uker.

-Det er jo alt for tidlig da (med sint stemme)

Så jeg bare reiste meg å gikk mot utgangen å ga henne et surt blikk.

Så roper hun etter meg, hva vil du...vil du ha en sykemelding eller...hallo?

Alt dette mens jeg sitter i venteværelsen og en pasient står og får med seg alt sammen!! Jeg ble så sint så jeg måtte bare ut derifra.

Jeg har virkelig lyst å ta henne for dette, men vet ikke hvordan...noen som vet??

Jeg har bytta fastlege kan jeg love dere.

Blir ganske satt ut egentlig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, for en forferdelig dag! Helt utrolig hvor hensynsløse folk i helsevesenet kan være. Flere av mine venninner som har hatt liknende opplevelser da de gikk gravide. Man er jo så sårbar når man er gravid, og det siste de skal gjøre er jo å få deg til å føle deg dum! Vet du, det der ville jeg tatt opp med den legen hvis du har ork til det. Går virkelig ikke an!

Og så leit med jobben da! Skjønner at det er en fortvilet situasjon. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til jeg. Går det kanskje an å ta kontakt med NAV? Evt et vikarbyrå for kortere oppdrag? Uff vanskelig. Masse lykke til i jobbsøk ihvertfall! Også håper jeg du treffer på en hyggeligere lege neste gang!

Klem

Skrevet

Å, stakkers deg! For en forferdelig dag.

Jeg hater sånne forferdelige legekontor. Har vært på så mange av dem, byttet også fastlege etter en lignende nedverdigende opplevelse ved Kalfaret legesenter i Bergen hvor de har et helt for jævlig kontorpersonale. Skikkelig kjærringer.

Var rasende i flere uker etterpå. (er fortsatt sint kjenner jeg)

Om jeg var deg ville jeg navngitt legekontoret og legen på nett, for eksempel her inne, og sørg for at alle som søker på info om dem får vite hvordan de behandler sine pasienter.

Nå har jeg fått fastlege på et utrolig bra legekontor. Hvis du bor i Bergen anbefaler jeg Helsetorget. De er helt fantastiske. I går ringte feks legen min, Kjetil Hagerup, meg personlig og spurte om jeg kunne unngå å ta ut en respept jeg hadde bestilt, fordi det ikke var så heldig å gå på denne medisinen (jeg går på denne noen perioder i året) om man er gravid. Man får alltid time på dagen eller dagen etter og de er så greie. mannen min har også lege der, men en annen. Han er like fornøyd.

Når det gjelder det med jobb og inntekt, så vet du sikkert at om du jobber i 6 av 10 måneder før fødselen får du fødselspenger. Kanskje du kunne slå til på tilbudet og beholde den jobben i 2 uker til, mens du leter etter noe annet? Selv om det føles totalt meningsløst her og nå. Så lenge du har ansettelse i et vikarbyrå eller hva som, helst, hjelper det deg økonomisk senere. Det er jo mange steder man får jobb uten utdannelse, eldreomsorg etc. Selv om det ikke vil være direkte karriere-oppbyggende for deg gjør det at du får det lettere det første året barnet lever.

Lykke til! Masse sympati fra meg.

Skrevet

jeg tror ikke legen har lov til å snakke sånn til deg når andre hører på...dem har taushets plikt.!!!....huff....blir så irritert når jeg hører sånt!!!"arg........stakkars deg..høres ut som en grusom dag:(((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...