Gå til innhold

Kan det bli verre nå?? (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går gikk jeg på jobb. Har nettopp begynt å har hatt 3 uker med intens opplæring i vanskelig dataprogram som jeg har terpet og terpet i dager for å bli flink.

I går kom sjefen å sa at pga pengekrise, måtte han kvitte seg med folk og jeg + 2 til måtte derfor gå på dagen. (kunne vært der i 14 dager til, men sitter bare på opplæring så er ikke noe vits) Så jeg tok tingene mine, alle mine lange notiser gjennom 3 uker, sa hade og gikk hjem. Lei meg som jeg var fordi jeg hadde mista jobben og det er ikke bare bare uten utdannelse og med baby i magen å få ny jobb.

I dag skulle jeg til legen på min første kontroll. Hadde time 13.45, jeg trodde det var 14.15 så jeg oppdaget dette i siste liten og kom 10min for sent, må jo alltid vente uansett så sikkert ingen krise tenkte jeg. Gikk inn til resepsjonen og sa ifra at jeg hadde kommet men at jeg var sent ute, dama i resepsjonen tok det fint å sa at hun skulle ringe å si ifra. I det hun tok i røret så gikk brannalarmen, og alle måtte ut. Jeg sto utenfor å venta i 10-25 min. å gikk inn igjen. Spurte hun dama om hun hadde fått gitt beskjed å hun var like blid å sa at det hadde hun, og at jeg bare kunne vente.

Så jeg satt meg ned på en stol og titta bort på ei dame som også satt å venta med ei søt lita tulle på fanget sitt.

Plutselig går døra opp og der står legen, hun roper navnet til hun dama og jeg venter. I det hun dama går bort til legen så sier legen.

-Hva vil du?

-Jeg har time, men ble litt forsinka så jeg fikk bare bekjed om å vente.

-Du må inn på labratorie da (med sint stemme)

-Ja, men jeg fikk bare beskjed om å vente her.

-Hva vil du da, vil du ha en sykemelding eller hva er det?

-Sjokkert som jeg er så sier jeg, nei trenger ikke sykemelding jeg skal bare til kontroll jeg.

-Ja, hvor langt er du på vei da?

-Blir helt paff i trynet og føler meg dum...jeg er 8 uker.

-Det er jo alt for tidlig da (med sint stemme)

Så jeg bare reiste meg å gikk mot utgangen å ga henne et surt blikk.

Så roper hun etter meg, hva vil du...vil du ha en sykemelding eller...hallo?

Alt dette mens jeg sitter i venteværelsen og en pasient står og får med seg alt sammen!! Jeg ble så sint så jeg måtte bare ut derifra.

Jeg har virkelig lyst å ta henne for dette, men vet ikke hvordan...noen som vet??

Jeg har bytta fastlege kan jeg love dere.

Blir ganske satt ut egentlig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skriv klage til pasientombudet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...