Gå til innhold

Er dette for mye forlangt (ang barnehagen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempelei av at snuppa kommer hjem med malingsflekker og tusjflekker på klærne som ikke går av i vask...

- da hun begynte i bhg fikk vi beskjed om å alltid ha liggende en gammel "malebukse" i skapet, hvilket hun har hatt. Barnehagen skulle sørge for maleforkle - noe jeg VET de har...

- de har laminerte lister der de noterer ulike ting ang barna som vi voksen trenger å vite når vi henter...på disse skriver de m vannfast tusj og vasker av med sprit hver dag etter bruk. Men problemet er ab min datter har full tilgang til disse tusjene...og tøyet hennes likeså... :(

Snart er det ingen klær som kan arves av nestemann pga stygge flekker...føler nesten jeg bare skal sende henne i bhg i ferdigflekka klær, men det er jo ikke noe gøy d heller, for da føler jeg at jeg sender en sjuskete unge i bhg... hva synes dere? Er dette for sært å ta opp med personalet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde jeg tatt opp, de tar det sikkert ikke tungt ;-)

Skrevet

Tror jeg skal gjøre det ja...

Flere som har noen lure forslag??

Skrevet

La henne gå med de flekkete klærne i barnehagen og spar de uten flekker til hjemme.

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg synes også at du kan ta det opp - sprittusjer bør uansett ikke ligge tilgjengelig for barn.

Men selv har jeg ingen problemer med å sende ungen min i klær med flekker i barnehagen, så lenge de er rene. Bedre det enn å få ødelagt alle klærne.

Skrevet

Ikke send barna i barnehage/skole i klær som ikke tåler flekker! La barna leve =)

Her har vi "barnehageklær" og hjemmeklær - funker fint det. De ansatte vet at klærne er vasket selv om det er noen flekker som ikke går helt vekk med en gang. De fleste flekker får jeg dessuten vekk - men det krever at man vet noe om flekkfjerning og fiber =)

Skrevet

Føler på meg at du kanskje ha noe å bidra med her, jeg er nemlig ikke spesielt flink til å fjerne flekker...

Skrevet

Jeg er iallefall IKKE flink til å fjerne flekker, så råd der kan jeg ikke gi.

Men jeg iallefall kler ikke på tuppa i klær jeg er "redd for" når hun skal i barnehagen... Som ei her sa, spar de med flekker til bhg og de uten flekker hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...