Gå til innhold

Dere som har/har hatt flaskebarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det om natta??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa fikk mme. hadde kokt vann på flaske i kjøleskapet, varmet det i mikroen å tok oppi pulver...

Skrevet

Jeg har flaskene ferdig med kokt vann i kjøleskapet, og pulver i riktig dose på små bokser. 30sek. i microen, blande og riste. Løper ut på kjøkkenet før baby rekker å begynne å skrike.

Skrevet

Sendte gubben opp for å varme flaske mens jeg satt i senga og koste med tulla. Ville ikke ta henne opp og gå for mye rundt, da ville hun våknet helt. Når han kom ned med melken la han seg til å sove igjen mens jeg ga henne mat.

Skrevet

Hadde ferdig blandet mme i kjølebag på soverommet, lenge leve latskapen, men orket ikke gå 3 etasjer i mumi tilstand opp til 3 ganger på natten. Varmet de i flaskevarmer.

Skrevet

Hadde ferdig kokt vann på flaske i kjøleskapet, varmet i microen og blandet i pulver.

Etter en stund var rutinene så greie at jeg våknet av meg selv ca 5 min før hun pleide å våkne og gikk for å fikse flasken :)

Skrevet

Takk for svar..

Hittil har jeg hatt kaldt vann i passe mengde på flaskene og hatt i varmt vann fra termis så temparaturen blir riktig... SÅ hatt i mme pulver.. Hehe.. Har alt på soverommet...

Tenkte det kanskje var noen smarte løsninger her:)

Orker ikke å fly oned og opp trappa hehe.. Lat jeg å..

Skrevet

Jeg har med meg varmt vann på termos, avkjølt kokt vann på en flaske og boks med ferdig oppmålt pulver.

Når tuppa våkner om natten tar jeg varmt vann i det kalde vannet og heller pulver på. Vips så er melken klar til servering :o)

(ca 120 ml kaldt vann+80 ml varmt vann = 200 ml akkurat passe temp.)

På denne måten slipper jeg å stå opp om natten. Tar meg to sekund å lage melken.

Skrevet

He, he akkurat som du gjør det ser jeg :o)

Takler ikke stå opp om natten jeg heller :o)

Skrevet

Da lager du ferdig noen flasker, har de i kjølebag og har du ikke flaskevarmer, varmer du det i varmt vann fra termos. Det gjorde jeg når jeg var på overnatting hos andre.

Skrevet

Tror du har funnet den perfekte løsningen helt selv faktisk :)

Vær så snill å si fra før du begynner å lage ferdig og holde den varm i timesvis, for da vil jeg nemlig gjerne kjefte/overtale deg til å la være...

Svarer på maltgreiene i samme slengen: dårlig næringsverdi i malt ja, men hvis du prøver deg frem merker du nok at du ikke trenger så masse. Mindre enn en kvart teskje i en flaske om dagen gjorde susen hos oss. Jeg vet ikke om noen spesiell grunn til at man ikke skal gi sviske, så skal ikke uttale meg om det.

Skrevet

Laget alltid ferdig melk for 1 døgn og oppbevarte i kjøleskapet. Brukte flaskevarmer. Alternativet var å koke vann og blande med kaldt.

Skrevet

Jeg mener ikke at hun skal holde flaskene varme hele natten:-) Mener en slik varmer du skrur på for å varme flasken der og da.

Skrevet

hehe virker som om det er det letteste...

Skrevet

Ja, hvis du blander i kaldt vann, og det står kjølig fram til du varmer det opp skal jeg under tvil godkjenne det...er litt streng på det her skjønner du :)

Skrevet

Haha, blandet i kaldt vann og de sto kaldt i kjølebagen med kjøleelementer.

Skrevet

Jeg har KALDT vann på flaskene i passe mengde og VARMT på termosen.. Så heller jeg i varmt vann til det blir passe når hun er sulten og så pulver..

Prøver med sviskesaft jeg.. Orker ikke den klinete malten... Dreiv med det med hu største...

Skrevet

Flott! Og så jeg som trodde at dere leger ikke hadde peiling på trygg mat :)

Skrevet

Hahah, nei vi har liten peiling i grunnen, det er derfor det finnes ernæringsfysiolog;-)

Skrevet

Det gjorde jeg også, LOTP.. Men det skal man visst ikke gjøre lenger, i følge dib-damene.. Var visst noe med noe melkebakterier? Vet ikke jeg, men gutta mine lever i beste velgående, hvertfall.. ;)

Skrevet

ja det virker som du allerede gjør det som er mest lettvint...

jeg ville tro det er kjappere med kaldt vann i flasken og blande med varmt vann på termos enn å varme i vannbad eller flaskevarmer. det er iallefall min erfaring.

jeg har kaldt på flaske og varmt på termos løsningen også på dagtid jeg, veldig enkelt og greit!

Skrevet

Bacillus cereus, hvis noen lurer. Og ja, det har faktisk skjedd at spedbarn har dødd av å få flaskemelk som har stått lunkent i timesvis. Så det er ikke bare hysteri.

Skrevet

Nå vet ikke hvilken temp dere har på kjøleskapene deres, men her blir ikke melka oppbevart lunken......

Skrevet

Hadde kokt vann på flasker i kjøleskapet som vi varmet i microen ved behov. Når vannet var varmet hadde vi i pulver (som var ferdig oppmålt i porsjoner på urinprøveglass (de har perfekt størrelse)).

Skrevet

Hehe, tror nok ikke Leader`n har varmt kjøleskap... Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...