Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen hadde en deilig og impulsiv sex på søndag. Jeg bruker ikke p-pillen pga mange ubehagelige bivirkninger og hadde egentlig ikke tenkt å bli gravid. Men på søndag hadde vi glemt hverdagen helt og tenkte at det kunne jo være spennende å lage nr 3 så vi brukte ikke kondom. Nå angrer jeg litt og var ikke helt klar for å kutte ut alkohol og allergimedisiner etc. Vi hadde oss 4 dager før eggløsning tror jeg. Før i tiden hadde jeg 28 dagers syklus, men i vår helt opp til 35 dager. Nå har det vært mer reglemessig 3-4 måneder og jeg trodde da jeg hadde syklus på 28 dager. Det ville bety at om jeg ikke fikk eggløsning innen 6 dager så ville jeg i hvertfall ikke være gravid. Så jeg begynte med eggløsningstester. Det har ikke slått positivt ut selvom jeg ventet eggløsning i dag eller i morgen. Men da jeg sjekket kalenderen ser jeg at det kan være 24 dagers syklus nå for tiden. Veldig rart. Så da kan jeg ha gått glipp av eggløsningen og være gravid likevel. Når kan jeg teste for graviditet og bør jeg holde meg unna medisiner og vin inntill jeg vet noe mer sikkert? Får jeg eggløsning og tre dage er nok sannsynligheten for å bli gravid borte og jeg kan vel leve som normalt igjen...

Håper det er greit jeg skriver her selv om det er mange av dere som prøver og strever med å bli gravide. Selv har jeg to barn fra før og har mistet en gang, vet det er en del av livet. På forhånd takk for svar og lykke til for dere som aktivt prøver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...