Gå til innhold

Graviditet og P-piller. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en søster som er litt bekymret. Hun går på P-piller, og i går glemte hun pillen sin. Hun og samboer hadde i tillegg sex denne dagen. Hun har regelmessig mensen, og skal ha den om 1 uke.

Hvor stor sjangs er det for at hun er gravid? Er hun midt i eggløsningen? Jeg aner dessverre ikke når man har eggløsning i forhold til mensen, så jeg får ikke hjulpet henne stort.

Takker for all hjelp jeg kan få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hun ikke bare kjøpe seg en angrepille og tenke på noe annet?

Skrevet

Når en går på p-piller har en normalt ikke eggløsning, så derfor vanskelig å si. Spørsmålet blir om den glemte pillen er nok til å sette igang eggløsning...Det er helt umulig å vite og varierer veldig fra person til person. Hun kan evnt kjøpe seg angrepillen på apoteket reseptfritt og ta den før 72 timer etter ubeskyttet sex.

Skrevet

Nei! For hun bor i et annet land, og der må man har resept på angrepillen. Nå er det 2 dager siden, så angrepille er for sent. Hun var på apoteket i dag, og fikk da til svar at hun må ha resept.

Skrevet

Nei! Hun bor i et annet land og der må man har resept på angrepillen. Nå er det 2 dager siden så angrepille er for sent. Hun var på apoteket i dag, og fikk da til svar at hun må ha resept.

Men om man normalt sett ikke får eggløsning når man går på p-pillen er jo det et godt tegn i hennes tilfelle. Da får vi bare håpe det gikk bra denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...