Gå til innhold

Tror dere jeg får byttet den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en skiphop stelleveske i sverige i sommer (ca 3 mnd siden), som jeg nå vil bytte. Har aldri tatt den opp av posen, og har fortsatt kvittering.

Men har det gått for lang tid? Noen som vet hvordan de svenske reglene er for dette?

Lønner det seg eventuelt å si at man fikk den i gave - derav ikke er "ansvarlig" for når den ble kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan da altids spørre :) når den ligg i pakningen å alt er det ikke sikkert de er så vrange..

Skrevet

Hvis man spør pent og har kvittering/ubrutt pakke, pleier vel de fleste butikker å være greie, i norge iallefall... Hvis de fortsatt selger produktet, selvsagt.

Vi fikk byttet en vogge til 3000 kr på babyshop, selvom det var nesten et halvt år siden vi hadde kjøpt den. Skader iallefall ikke å ringe og høre :)

Skrevet

Det er vert og prøve. Det blir ja eller nei.

Skrevet

Hei,

Jeg jobber i butikk i sverige. Her har butikker ingen lov som sier at det skal være åpent kjøp. Men bytterett bruker å være 30 dager på varer som ikke har holdbarhetstid eller på REA:) Se på kvitteringen det pleier å stå "ej öppet köp. Bytesrätt x dagar"

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Det står dessverre ingen ting på kvitteringen ...

Men jeg får bare prøve! Det verste som kan skje er jo at de sier nei. Da får jeg heller legge den ut på finn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...