Gå til innhold

Tar ingen vitaminer nå......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rett og slett ikke råd til det! Prioriterer liksom middag på bordet og brød og pålegg, slik at stesønnen min skal få matpakke på skolen. Får jo dårlig samvittighet da. Og hvordan skal det gå når baby'n kommer? Har ikke råd til noe utstyr til veslejenta! Regner med at vi får en del, men likevel. Hva har vi begitt oss ut på!? Vi planla jo dette her til og med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Deter jo ingen tvang å ta vitaminer, du får jo i deg det meste i et normalt kosthold. En får jo engangsstønad/fødselspenger som en kan kjøpe utstyr for, og det finnes utrolig masse rimelig på finn.no som ser helt ubrukt ut! Kanskje ikke så godt planlagt, men har selv hatt baby og vært J***' fattig, og det går nok bra. Søk bostøtte og vær ikke redd for å be sosialkontoret om hjelp.. De er der for en grunn, og det er bare idioter som mener det tapere som trenger den hjelpen.

Skrevet

Trodde ikke jeg hadde rett til engangsstønad/fødselspenger jeg. Har jo hatt fast jobb i to år. Trodde engangsstønad/fødselspenger var til de som ikke hadde opparbeidet seg retten til svangerskapspenger jeg......

 

Tror neppe vi får hjelp fra sosialkontor etc. Har for høy inntekt til det, tror jeg....har bare for mye gjeld. Men hva vet jeg? Har ikke peiling på sånt. Heldigvis er det ikke det første året baby'n koster mest.

Skrevet

Du trenger ikke å ta vitaminer, men du bør ta omega 3 eller tran. Tran er jo ikke så veldig dyrt. Det er forresten halv pris på omega 3 på Apotek 1 nå. :)

Skrevet

Du får ikke engangsstønad så lenge du har inntekt nå og dermed rett på foreldrepermisjon med lønn. dersom lånet begynner å bli et problem, kanskje særlig i en overgangsfase med behov for større enkeltinvesteringer går det ann å be om en samtale med banken deres. De kan vurdere mulighet for å gi dere noen avdragsfrie måneder eller å forlenge nedbetalingstiden for å gjøre dere i stand til å håndtere utgiftene. Det er lurt å be om slik hjelp før problemet blir for stort. Økonomiske bekymringer er ikke bra for barnet du bærer på og det tærer på parforholdet.

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...