Gå til innhold

Herregud, jeg har gått opp 10 kilo!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå ble jeg deppa! Er bare 20 uker på vei, og allerede har jeg gått opp så mye! Syns det er så mange som bare har gått opp et par kilo!

Er det flere som meg her? Føler meg bare tjukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen går opp mye i begynnelsen, andre på slutten , noen gjevnt over.. 10 kilo er slett ikke mye, så du bør heller tenke på gleden ved å få barn, enn vekta :)

Skrevet

Godt å høre at det er flere! Jeg har gått opp 12 kilo jeg! Er 21 uker. Var ikke spesielt tynn før graviditeten heller. Men ligger til familien min dessverre:) Men prøver å ta det med ro, og heller glede meg over at kroppen min bærer på ett nytt menneske. Så får jeg ta vekta etterpå:)

Skrevet

Jeg har kanskje spist litt mye søtsaker, men har virkelig begynt å mosjonere nå. Går tur hvertfall annenhver dag. Det er det jeg klarer av trening. Løfte vekter er vondt, og sykling er vondt. Men gå tur går fint! Hadde liksom håpet at jeg skulle ha stått stille litt nå, men gikk på vekta istad, og veide 5 kilo mer enn jeg trodde. Skal til jordmor i morgen tidlig, og er redd for hva hun skal si, for hun snakket så fælt om kosthold sist. Jeg fortalte at jeg pleide å legge på meg ganske lett, og da påpekte hun at jeg måtte passe på kosthold og trening. Da følte jeg meg skikkelig dårlig, selv om jeg da bare hadde gått opp 3 kilo.

Ja, det er jo sant at jeg bærer på et nytt menneske, og jeg bør vel ikke tenke så mye på vekta, men jeg har ikke lyst til å slite med kiloene i etterkant. Og som sagt er jeg redd for jordmors reaksjon i morgen.

Skrevet

Jeg er 20+noen dager og hadde gått opp 11 kg sist fredag!!! Det er blitt sånn at jeg gruer meg til å gå på vekta, er livredd tallenes tale!

Har måttet bestille meg mammabukser i en str større enn de jeg har, for alt er for trangt nå. Jada...og større skal jeg bli! =O

Skrevet

Jeg kom til jordmor igår og fikk sjokk da jeg gikk på vekta og hadde gått opp 9 kilo. Er 22+1 idag, men for ca en mnd siden hadde jeg gått opp kun 2 kilo! Dvs 7 kilo på en god måned!!!

Føler ikke jeg har spist sååå mye, men kommer til å tenke meg en god del om nå framover. Føler meg som den dundra plutselig, og det er ikke gøy...

Skrevet

jeg har 25 uker på vei oh har gått opp 11 kilo ca.

fra 50 til 61,1 kilo... men foler meg ikke feit el no... deler jo alt jeg spiser med lille ungen

Skrevet

Jeg er 27 uker imorgen og har nå gått opp 8 kg. Og det i tillegg til at jeg har vært ekstremt nøye med kosthold. Kuttet ned på karbohydrater og slett ingen søtsaker utenom i helga... På en uke med streng diett der jeg var ganske mye sulten la jeg på meg over en kg!! Ble helt deppa fordi jeg spiste et par lakrisbiter på en onsdag liksom. Så nå gidder jeg ikke styre mer. Spiser sunt, mye fisk og grønnsaker, men gidder ikke å gå sulten. Kiloene får bare komme... Jeg var jo tynn før graviditeten og alle sier at jeg bare har en liten kul på magen, men føler meg like feit likevel.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Vi får trøste oss med at de går av igjen etterpå ;)

Jeg også legger veldig på meg under svangerskap.

Sist gikk jeg opp 33 kg under svangerskapet men da trena jeg ikke.

det gjør jeg nå, både svømming og treningssenter, og er 15 fullgåtte uker, men har alikevell gått opp 4 kg. og jeg er overvektig fra før.. så er alt veldig tung!

Skrevet

Er i uke 22, har gått opp 9 kg.. Hadde ikke regnet med det på forhånd, planen var å gå opp 10-12 kg i alt, men det kan jeg nok se langt etter! Har et normalt sunt kosthold, så det er vel bare gravidhormonene som virkelig har gått inn for å få på meg noen kg ekstra.. Er i utgangspunktet tynn, og føler meg ikke feit eller noe, men det er jo kommet noen kg ekstra på rumpe, lår og mage. og et par gram på puppene og;)

Vil jo ikke legge på meg for mye, blir slit å få dem av etterpå, men jeg føler at dette er helt utenfor min kontroll, så vi får se hvor dette ender...=)

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kilo i løpet av første trimester :/ men det har jevnet seg ut etterpå, så nå er det normalt stigning..

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3, enda bare i uke 13, ikke gått opp noe enda... men.... med mine 2 første raste jeg opp i vekt. 1 mann var jeg godt over 10 kg i uke 20. Havnet på 22 kg kilo da han ble født. Med nr 2 gikk jeg gradvis opp i hele svangerskapet, men endte på over 20 kg med han også. Så veldig bevist på kosten denne gangen, orker ikke bli så stor igjen. Tøff tid i etterkant å gå ned disse kg. Så ja, kos dere med gravid magen, men vær obs på at kg skal av igjen også...

Skrevet

jeg er også gravid med nr tre og er allerede engstelig pga vekt, denne gangen blir det nok litt mere nazi regime ang snop, is og MENGDEN god mat.. jeg har over ti kg for mye siden forige svangerskap enda, og har ingen planer om å bli hundre dundre denne gangen.. dvs har aldri "tenkt" å bli så diger noen av svangerskapene, men nå er jeg overvektig fra før og har nettopp kavet av meg ti kg det siste halve året ca, og er jo egentlig ikke ferdig med slankingen. Så derfor håper jeg å klare å unngå å gå opp noe særlig mere enn normalen/gjennomsnittet, så får vi se hvordan det skal bli. Er plaget med rygg og bekken, og smertene blir alltid verre jo tyngre jeg er, så det blir jo den største motivasjonen for å holde vekta "så lav som mulig" for meg da

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

PANIKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er 17+1 på vei, og jeg har gått opp nesten 3 kilo.... Og jeg går med TVILLINGER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Får jeg ikke i meg nok mat?

Jeg spiser følgende:

06.30: Frokost - brødmat

10.00: Frukt

11.30: Lunsj - gårsdagens middag eller brødmat.

14.00: Frukt + en skive brød

16.00: Frukt

19.00: Middag

Og kanskje litt snop på kvelden...

Jeg spiser veldig variert og alle prøvene mine var normale sist. Men jeg har DEN magen! Blir kaldt kula....

Skrevet

Jeg er bare 15 uker på vei og har lagt på meg 5 kg, føler ikke at det er på tur til å snu...

Så det blir nok en gooood del trilling når lillingen kommer ut...:-)

Skrevet

Hei!

Husk når dere veier dere at det er lurt å gjøre det på tom mage om morgenen, helst uten klær. Da får dere jevnest resultat. En vekt tatt på kvelden etter at du har spist, drukket, blitt oppblåst og kanskje ikke vært på do på en stund kan gi veldig missvisende og varierende resultater.

Jeg veide meg fastende på onsdag. Veide meg på nytt i dag etter frokost og ha drukket en del vann. Vips hadde jeg gått opp over 3kg på to dager. Ikke akkurat veldig sansynlig siden jeg har vært kvalm og spist mindre enn vanlig de siste dagene og magen har heller ikke eksplodert i størrelse. (Vet det er tull og veie seg med så kort intervall, men blir jo litt rar når man er gravid.)

Men vekten er så forskjellig og det variere veldig når i svangerskapet og hvor mye vi legger på oss. Det er selvfølgelig lurt å tenke på hva man spiser. Masse godteri er ikke noe mere bra for oss nå enn ellers. Kanskje verre hvis man tenker på risiko for svangerskapsdiabetes. Men hvis plager i svangerskapet gjør at man blir innaktiv er det utrolig lett å fylle all den ledige tiden med mat. Mat er en vanskelig greie. Verken for mye og for lite er bra også blir vi så utrolig deppa og usikre hvis vi ikke treffer akkurat det vi tror er normalt.

Selv har jeg vært så plaget med kvalme at jeg fortsatt er under vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Er i uke 14 nå. Regner vel med kiloene kommer etterhvert. Akkurat mat er ikke det beste jeg vet for tiden og siden mannen min ikke lar meg spise ubegrenset med tortillachips og guacomole så går det litt sakte oppover. sikkert like greit. Men i dag er det fredag så da skal jeg spise masse tortillachips og guacomole :o)

Og til Tina-Mari med tvillinger. Du trenger sikkert litt mer mat en hva du spiser til vanlig. Men med ett barn i magen så har jeg lest at du trenger ikke spise mer enn kalorinivået til ca ett eple ekstra om dagen for at det er nok. Du vet jo selv hva du spiste før du ble gravid. Du spiser jo hyppig, men flere små måltider. Hadde det vært meg som skulle spist som deg så ville nok mengden vært ok, men jeg ville blitt desperat om jeg måtte vente helt til kl 19 før jeg fikk middag. Ellers er det jo vanskelig å si helt sikkert om det vurderes som mye eller lite det du spiser da kalorinivået jo også avhenger av hva du spiser, ikke bare hvor mye. Hva slags pålegg du bruker, hva du har til middag, hva du drikker osv.

Skrevet

Det står i noen bøker at man skal "glede" seg over frodigheten, det er ikke akkurat lett syns jeg..

Og noen her inne forstår ikke det at dette kan være tungt for noen..

Selv er jeg struttende glad å takker for det..

Om du går opp mye nå så er det ikke sikkert det fortsetter, det vil sikkert stoppe litt opp.

Jeg er like langt på vei som deg, har gått opp 5,6(?) kg.. Forventer at jeg skal rulle opp på vekta snart..

Tar deg sikkert igjenn jeg vøtt..

Lykke til da... "Tynne" trøste klæmmers ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...