*1+1=2 små* Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har ikke noe problem med å legge lille om kvelden, har fått en super fin rutine og hun sovner nesten med en gang. Men hun har vært litt syk og dermed våknet hun mye om natten fordi hun hostet, var tett i nesa og mister smokken da. Vi hadde en periode hvor hun sov fra vi la henne til ca 6-7, men nå våkner hun 3-5 ganger om natten. Noen tips om hvordan jeg kan få henne til å sove hele natten? hilsen en litt sliten mor, som såå gjerne vil sove natten gjennom
2.gangs Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg dytter på denne, for vi har akkurat samme problem. Sovner greit på kvelden, men våkner kl 3. Av og til er det nok med litt vann og stryk på kinnet, men i natt skrek han i to timer... Vi har nattavvent han, så kan ikke gi han mat for at han skal sove heller. Han er 8 måneder.
jente08ogspire:) Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Akkurat slik har vi det også, hadde kjempe fine rutiner, så ble hun forkjølet og nå er alle doge søvn rutinene borte....
*1+1=2 små* Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2008 uff ja....vi har det vel på samme måte her... er helt utslitt:(
mamma'n til knerten Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Slik er knerten min også. Lett å legge, men våkner alt fra hver 30 min til 2-3 time. Har dere prøvd å legge barnet på eget rom? Spiser hun godt om dagen? Eller spiser hun ofte om natten? Når hun våkner, er hun blid da eller gråter mye? Gulper hun mye?
-Ma78- Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Eneste som hjelper er å være konsekvent. Vi har hatt store problemer m vår gutt på nå 10 mnder. Aldri sovet hele natten. inntil nå! Men ikke hver bidige natt men oftere og oftere. Vi tok han før opp, hadde han på brystet, snakket til han og sang, av og til gikk jeg til det skritt å amme han fordi jeg holdt på å bli gal av lite søvn men det er bare kortsiktige løsninger. Tenk langsiktig. Når han våknet om natten og satt el stod i sengen gikk en av oss inn og la han forsiktig men strategisk ned igjen,puttet smokken i munnen, sa ingenting, og gikk ut. Dette må man gjenta selv om det pågår i 2 timer, fordi etter hvert vil det hjelpe. Ingen kos, klapp, snakk el sang. Så lite oppmerksomhet som mulig. Good luck!
Krøvvel Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 1. Hvor gammel er hun? Det er jo litt essensielt. 2. Jeg er ikke for å tvinge små barn til å sove hele natten. De har forskjellige behov, og det er ikke slik at når de er 6 mnd så trenger de ikke mat eller pupp mer.. ikke for alle. Min jente er 8 mnd og får fremdeles nattmat. Ikke fordi hun ernæringsmessig trenger det, men for kosen. Mitt råd er å ikke stresse. Nå sover jenta mi stort sett til 5-6 og får pupp, sover videre til 8. Kan man ha det bedre? Og hvis hun våkner klokka to så får hun mat da. Stresser ikke. Alt er faser. Alt går over. Etter sykdom eller tannfremmbrudd blir det jo litt brudd i rutinene. Det går seg til. Ser jeg har litt annet synspunkt enn andre her, men så får du litt forskjellig input. Skjønner godt at du er sliten, klem:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå