Gå til innhold

Vaksinering eller ikke.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det har vært en del diskusjon om dette om at de ikke er bra osv.

 

Man kan noen gi meg nettsider hvor det står litt om hvorfor og hvorfor ikke vaksinering?

 

Jeg finner bare sider der det står hvor bra det er.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet Dr.Jon her inne har skrevet noen artikler om det.

Den beste informasjonen finner du vel på folkehelsa sine hjemmesider (folkehelseinstituttet).

Ellers så skal faktisk helsesøster være behjelpelig med å skaffe informasjon både for og imot vaksineringen.

Skrevet

Det er vanskelig å finne god og sikker informasjon, endel er fikset på (og senre blitt avslørt som bløff), en del undersøkelser som vises som statestikker og "sikre" kilder er forsøk gjort på alt for små grupper uten sammenligningsgrunnlag osv, men fremstilles som store sannheter og styrker skepsisen til vaksiner. Jeg har lest masse om vaksiner, men føler det er problematisk å diksutere det på en ordentlig måte fordi kildene ofte ikke er gode nok. Så på en av trådene var det dradd frem en haug med svært tvilsomme kilder (linker) og fremlagt som fakta uten noen form for kritisk innstilling, det synes jeg er litt skremmende. Å tro helt blindt på at alle vaksiner er supert og aldri har noen bivirkninger og også en skremmende innstilling.

 

Her velger jeg faktisk å se mest på det jeg selv ser, nemlig at flere sykdommer er mer eller mindre utryddet etter vaksinen kom, at vi i Norge har svært lav eller ingen forekomst av endel alvorlige barnesykdommer og at de som rammes ofte får et lettere og mer ufarlig sykdomsforløp osv. Kanskje ikke alle vaksiner er like gode, kanskje ikke alle burde bli gitt så tidlig som de blir gitt, kanskje ikke alle egentlig trenger vaksine mot alle (f.eks jenter mot kusma, og gutter mot røde hunder, men her kommer solidaritet litt inn, for hva om en gravid ikke er vaksinert mot røde hunder og blir smittet av alle guttene som ikke er vaksinert og blir syke, og så får fosteret hennes store skader?), men sånn gjevnt over tror jeg vaksiner er mest av det gode. Endel snakker om astma, allergier osv, men jeg vet ikke jeg, verken om jeg helt tror på at det er vaksinene sin feil, eller om det likevel er værre enn hva som kan komme til å skje om vi stopper all vaksinering og mange sykdommer (som kan være dødlige) blusser opp igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...