Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 er det noen som vet hva P1 og L4 står for under urin på helsekortet? Skjønner jo at det er utslag i en eller annen form, men ikke på hva....
LilleVackreAnna Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 P1 står for utslag på proteiner, og L4 for utslag på leukositter. Leukositter er hvite blodlegemer, og utslag på det kan tyde på en infeksjon i kroppen, f.eks urinveisinfeksjon. Men det trenger ikke være det. Jeg hadde L4 midt i svangerskapet, da sendte de prøven til dyrking, for å finne ut mer, og det var ingenting på gang. Det er vanlig med litt "forurensning" og utslag på urinprøvene når man er gravid, uten at det trenger å være noe galt. Men så klart, hvis du får økt vann i kroppen/ødem, bør du få tatt ny prøve og følge med på blodtrykket, mtp svangerskapsforgiftning.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar Skal tilbake til legen i beg av neste uke for nye prøver og denne er sendt til dyrkning, så føler jeg blir fulgt opp godt.
LilleVackreAnna Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Bra!! Min erfaring er også at de følger opp og tar nødvendige prøver hvis det er antydning til noe, så trur ikke du skal bekymre deg vertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå