Gå til innhold

5 mnd å sover bare til 2 om natta, årsaken til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har hele tiden lagt seg i 19-20 tiden og sovet til 05-06 om morgenen, han har fått bare melk eller velling, nå får han velling og noen skjeer med grøt/potetmos ol.

umulig å holden han våken lenger om kveldene, han kan sovne stående kl 19:)

hvorfor har han begynt å våkne kl 2 da?

han våkner for å få mat og sovner igjen..... skal jeg tørre å gi han mere mat om kvelden eller skal jeg gå tilbake til BARE melk igjen??

merker han krever en del mat på dagtid, så det er absolutt tid for innføring av fast føde.

han har ikke magevont eller noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, han våkner, får mat, og sovner igjen? Det er da helt normalt, kroppen krever, og ingenting å bekymre seg for. Syns det er lenge for så små å gå 12-15 timer uten mat som noen faktisk mener de bør. Når han har øket inntaket på dagtid tilstrekkelig vil han sove tilsvarende lengre i strekk, det går av seg selv (som oftest).

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt mer mat om kveldene, men ammet og lagt han til å sove igjen. Ingen av mine har sovet hele natten så tidlig...

Skrevet

ja han våkner, får mat og sovner igjen..... men han har såvet nattet gjennom fra han var 2 mnd gammel.....helt til nå!

hvorfor skal han plutselig begynne å våkne nå?

Skrevet

Gi han pupp om natten, så sovner han igjen. Kan hende det bare er en fase der han trenger litt mer påfyll om natten? Hadde ikke gitt mer mat på kveldstid, det er ikke godt å sove på stinn mage.

(når det er sagt er jeg så misunnelig at jeg nesten gråter her jeg sitter...Her våkner lillemann hver time natten igjennom. Hadde han våknet bare en gang hadde jeg formelig dødd av sjokk. Og sprengte pupper:))

Skrevet

jeg ammer desverre ikke....

Skrevet

oooobs...... ikveld har jeg gitt han 120ml velling, noen skjeer med grøt på glass, og 50ml melk- alt dette iløpet av en time!!!!!

wææææ...... stakkar så grusom mor han har, kommer til å sprenges inatt han!!!

han kan vel ikke ete så mye hvis han er mett vel? gaper jo som en gal når jeg kommer med flaska eller grøtskjea...

Skrevet

Da har du en flaske med mme klar som du varmer, gir han mat, så sovner han videre:)

Skrevet

men brooklyn, skal det strengt tatt være nødvendig??? det er siste uka han har begynt å våkne kl 2.... tidligere har han jo såvet natten gjennom.

Skrevet

Men barns søvnmønster froandrer seg jo hele tiden. Selv om han "alltid" har sovet natta rundt så betyr ikke det at han ikke kan slutte med det.

Gi ham flaska, og legg dere til å sov videre, og håp på at han snart vil sove lengre perioder igjen. Ting er aldri uforanderlig med unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...