Fru_HK Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har nå vært på to ultralyder; en i uke 6 (dagen etter at hjertet begynnte å banke) og en da jeg var 7+4 (trodde vi var i ferd med å miste igjen). Kunne tenke meg å tatt en til før den ordinære i uke 17/18. Skal overaske svigermor på fødselsdagen hennes(da er jeg i slutten av uke 11) og vil gjerne slenge med et bilde! Min mor sa noe sånn som at "er det ikke farlig med for mange ultralyder da?". Noen som vet noe om dette? Jeg har ikke hørt det før, men vet jo aldri..
ikø29 Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Dette har jeg òg hørt tidligere men jeg har sett at leger avviser dette. Apparatene er visst mer sensitive og ul er "svakere." Dette er absolutt ikke mitt område men jeg velger å stole på legene. De hadde ikke gjort det dersom de mente det var farlig.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Noen mener jo at man skal være litt forsiktig med for mange ultralyder, men jeg vet om flere som har fått ultralyd annenhver uke i løpet av hele svangerskapet pga risiko. De barna er helt friske og fine. Hadde selv tre ultrayder i mitt forrige svangerskap, og det virker ikke som det er noe problem. Frisk og glad gutt =)
sol og varme Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Jeg har tatt totalt 6 ul med mitt andre barn som nå er 6 år...og helt frisk Og de ble alle tatt på sykehuset, så det kan ikke være stor fare siden de gjorde dette!
to_tette? Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 nei, når man har risikograviditeter tar de jo UL veldig ofte. hadde de vel ikke gjort hvis det skapte enda mer risiko?
Fru_HK Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Nei, jeg må si meg enig der. Tror nok det er litt "gammeldags" det moren min sa!
Lillemus&mamma'n Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Håper virkelig ikke det er farlig! Jeg har allerede hatt 2 ultralyder, (er i uke 10 nå) og skal ha en i uke 12, en i uke 17/18, som jeg vet om... I tillegg har jeg nylig tatt ultralyd av hjertet for å bekrefte at det er som det skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå