Gå til innhold

Turtråd Tromsømammaer


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Hei alle turmammaer!

 

Nå prøver jeg å sette opp en ny tur den 18. oktober. Det er en fredag og da er det mulighet for at mennene kan være med, enten sammen med oss eller at de kommer senere og evt. ta med noe av utstyr etc..

 

Turen er tenkt å gå til Røde Kors Hytta som ligger på rundt 400 høydemeter til høyre fra innerst i Tromsdalen. Det er begrenset med sengeplass, tror rundt 10 - 12. Gåtid vil jeg tippe på ca 2 - 3 timer alt etter forholdene. Det er relativ lett gjennom Tromsdalen, men det er nokså tungt opp til hytta (tror jeg sier det som det er slik at en ikke ta det for lettvint), men det er en anleggsvei en kan følge som er litt lengere men lettere å gå. Alternativt kan man ta heisen opp å gå via Fløya... ANBEFALES ved god vær!!!! Tiden er omtrent den samme, men her er man altså PÅ FJELLET (Minda og jeg har vært oppå Fløya idag med baby og det var en koselig tur)

Hvis jeg husker rett fra min tid i korpset så er det dyner og co og man trenger bare trekk.

Ellers er det badstu på hytta....veldig koselig. Felleskostnad 1000 kr per døgn, så¨det blir en 100-200 kr p.p

 

Noen som er interssert?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når var du med i hjelpekorpset?Jeg bynte i 98-99 tror jeg å så holdt jeg på et par år. Storebrodern har vært aktiv i alle år.Er i bratt lende gruppa når han er hjemme blandt annet.

Jentungen var vist 3-4 år da hun gikk opp på rk hytta med onkelen..

Brukte noen timer da. Men gikk fra kirkegården.

Jeg har vært der noen ganger,men mest kjørt sne scoter opp da.

Er bratt å langt å gå for meg.Særlig med baby på magen...

Blir ei litt for stri tørn for en utrent kropp.

Vet de som går opp ofte å er godt trente gjerne bruker en time hvertfall. Husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i korpset fra 2001 og mer eller mindre hittil.

 

Turen til RK hytta er slik jeg har beskrevet den i første innlegg og da tar det noen timer, ja..alt etter forholdene, som sagt. Man kan jo kjøre helt til Skyteplassen og derfra går det en time ca inn til enden av Tromsdalen, så regner jeg gjerne 1,5 timer til opp til hytta.

Uten barn og sekk er det slik du sier: under 1 time for de sprekeste...:-)

 

Jeg har gjort det sist at jeg har trillet barnevogn helt til der man går av sommerløype til Tinden og bært derfra babyen. Det er en annen mulighet.

Trodde også at det kom fram at det er en tur for dem som liker å gå på tur med sekk og helst har erfaring med barn på magen også. Men som nevnt er det jo mulig å "supplere" med mannfolkene, slik Minda og meg har gjort (en flott opplevelse).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...