Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 forrige svangerskap var jeg døplaget med kynnere fra ganske tidlig. kunne jo ikke reise meg fra en stol uten at magen ble stein-hard engang. Nå er jeg ca 1,5 mnd lengre enn når jeg begynte å bli ille plaget med dem sist, men jeg får kansje bare 1 hver dag. hvorfor er det så annerledes denne gangen? jeg er 29 uker i dag, og det er forresten 9,5 år siden forrige graviditet.
LilleVackreAnna Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Det varierer jo veldig fra person til person, så kan sikkert varierer fra svangerskap tilsvangerskap også da, kanskje?! Ei venninne av meg hadde ikke kynnere i det hele tatt. Da det nærma seg termin fikk hun "endelig" en hel dag med kynnere, men på kvelden begynte hun å blø også. Hun tok en tur til sykehuset og fikk beskjed om 5 cm åpning -så det var "kynnerne" hennes i det svangerskapet!
De tre gull Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Med andre mann startet jeg med kynnere i uke 15.. Det var et svært langt og tungt svangerskap med masse kynnere.. Enden på visen var kynnerne hadde null effekt og jeg gikk 14 dager på overtid.. Denne gang startet ikke kynnerne før uke 36. Helt hærlig svangerskap. Jormoren mente at det hadde ingenting å si på når jeg kommer til å føde. Er 38 uker nå og går å håper på fødsel hver dag nå.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg tror ikke jeg har hatt noen kynnere enda. Er 38+4. Jordmor sa at ikke alle kjente de...
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 takk for svar alle sammen! jeg får innimellom en skarp smerte under navlen, på et ganske konsentrert punkt. noen som vet hva det kan være? den dukker spesielt opp hvis jeg har brukt magemusklene, som f.eks å sette seg rett opp hvis man ligger på rygg.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 var på modningsakupunktur idag for andre gang. Og spurte jordmor om dette med kynnere og andre tegn på fødsel...Hun kunne ikke si noe mer heller enn at dette er svært varierende..Hun kunne forstå at det var et frustrerende svar men slik var det bare:) Så man kan gå med ingen tegn og plutselig er det hele igang...eller være plaget med andre tegn som kynnere i lang tid før fødsel. Jeg har lite tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel og synes det er ganske frustrerende...Er 38+4..Men heller det enn å gå lenge med kynnere og slikt tenker jeg..Er heldig som har sluppet mange plager. Masse lykke til videre:)
Tuttelure Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 jeg er 34 fullgåtte uker og har ikke merka noe til kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå