Gå til innhold

Eldre om dagens penge-uro - Unge har godt av finanskrisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig.....vel..endel har vel godt av det ja.... Er jo pga folks overforbrukt og for høye lån denne krisa har oppstått....mye av skylda i hvertfall. Folk flest overlevde krakket på 80-tallet også, og mange lærte av det....nå får vi som er dagens unge denne lærepengen. Vi overlever vel og lærer forhåpentligvis litt.

Skrevet

Er faktisk ganske enig. Vi er en bortskjemt generasjon som ikke vet å verdsette det vi har og vi tar alt som en selvfølge. Generelt sett.

Skrevet

Men er det riktig at den eldre generasjonen ikke "unner" den yngre generasjonen goder de selv ikke hadde?

Er enig i at mange av oss er utrolig bortskjemte, men det er faktisk slett ikke alle. Og denne krisa rammer de svakeste hardest.

Skrevet

Ja, faktisk så tror jeg vi har godt av det.. Både fordi vi skal lære oss å sette mere pris på ting, folk/barn i dag vet jo knapt hva det er å ønske seg noe, eller hva det er å ta vare på noe.. Har vi lyst på noe, kjøper vi det, ødelegger v i noe, kjøper vi nytt.

Og hve med de store lånene noen av oss i dag har..

Vet om folk som sitter med flere millioner i lån, med rundt 40 års nedbetalingstid, og en lønning...

Selvfølgelig trist for de som ikke klarer å "holde seg flytende" når renta økes mye, men det hjelper oss nok til å åpne øynene, og å se hva det er vi egentlig driver med...

Mange eier jo knappest klærne de går i..

Skrevet

Er vel ikke det at de ikke unner oss ting.. Men de gamle er eldst er det noe som heter... Og de har levd et langt liv og vet nok litt av hvert.

Skrevet

Tja, jeg synes det blir typisk "alt var mye bedre før" når de sammenligner finanskrisen med det å være takknemlig for en lakrisbåt for 2 øre :)

Skrevet

Ja, men faktisk..

Husker jeg var kjempe takknemlig da jeg fikk en liten pose med smågodt av pappa da jeg var liten, mens unger nå nesten ikke blir takknemlig for noe...

Skrevet

Jeg mener også at mange unge kan ha godt av dette.

I dagens bruk og kast samfunn hvor siste trend og riktige merker et must for mange unge.

Du har jo selv tre forskjellige forbrukslån. Tviler på at disse flertalls tusener av kroner er brukt på absolutt nødvendige ting.

Klesskapene til barna våre er stappfulle av klær. De har rommene fulle av leker de aldri bruker.

På kjøkkenet har vi egne godteskap. Matrester kastes.

Vi bor i svære hus og kjører nye biler. Nye klær kjøper vi oss hver uke/mnd.

Jeg skjønner godt at den eldre generasjon mener dette.

(må innrømme at jeg godter meg litt selv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...