Gå til innhold

birrisj05.02.09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du være så snill å finne den loven som omhandler hvor mange timer barn kan være i barnehagen?

Skulle gjerne ha sett den:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nå spør du godt.. :P

Men det finnes jo diverse regler for barn i barnehage, blant annet også at alle barn SKAL ha minst 4 uker ferie i løpet av et barnehageår. Der to eller var det tre av disse skal være sammenhengende.. skal prøve å sjekke det opp..

Skrevet

De fleste reglene/lovene som gjelder barn i barnehage er vel nedfelt i barnehageloven men når det kommer til oppholdstid finnes det ikke nedfelt en lov.

MEN kommunen/den enkelte barnehagen står fritt til å bestemme hvor mange timer barn kan være i barnehagen...

Om jeg tar feil håper jeg noen kan opplyse meg:o)

Skrevet

Nå ble jeg plutselig usikker på om det er opp til hvert enkelt barnehage å sette antall timer i vedtektene..

Fant dette i vedtektene til en barnehage: . "Barna kan nytte 8,5 timer hver dag 5 dager pr. uke i heldagsbarnehagene."

Skrevet

Tenker nok Dronningen sikter til dette sitatet du uttaler her:

"Tror det er maks 8 timer. Det er ingen barn som har lov til å være i barnehage fra 06.30 til 16.30. Det er TI timer! :O"

Skrevet

Dronningen: tror faktisk at du har helt rett, for finner 9 timer på en annen barnehage..

Trodde faktisk at det var i lov om barnehager dette.. men tydeligvis ikke.. så det har vel kanskje alle barnehager i vedtektene sine. Iallefall burde det komme i vedtektene, for 10 timer er mye!

Skrevet

Ok.. men det burde iallefall være i vedtektene til alle barnehager, at man har max antall timer hver dag å bruke av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...