annethe Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Da jeg var gravid tenkte jeg at jeg skulle bare ha nye klær til babyen. Men den tanken på å overta brukte ble etter noen mndr bare positiv! Når mine venninner har fått barn nå så kjøper jeg en liten velkomstgave til den lille, og etter noen uker sier jeg at jeg har mye pent brukt som de gjerne kan få. Sier også at det er lov å si nei så de ikke skal føle at jeg tvinger de. Men alle sier nei? Ei ville ikke engang ha de som dukkeklær. Har litt prematurklær som ville passet fint! Jeg tar vare på noe selv, men har ikke planer om å få fler barn med det første. Vet jeg kan levere det andre steder, synes bare det er litt rart at de sier nei uten å se på det engang.... Eller er det bare jeg som er frekk som spør om det?
mumtobe09&10 Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hm. "Merkelige" venninner du har? Jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen i min krets hadde tilbudt meg babytøy. Det er moro å handle ting selv, og at det er nytt - ja. Men for all del - jeg hadde blitt superglad! Synes ikke du er frekk overhodet. Send de hit :-D
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 nei du er snill, omtenksom og miljøvennlig sant som hun over sier at det er moro og kjøpe nytt selv spesielt til første baby, men jeg syntes det var koselig med brukt og jeg. har arvet/fått brukt til både 1 og 2. fikk masse, brukte ikke alt, men ga alt videre til venner og fretex og andre innsamlinger.
Mom2Two Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Oj, for noen merkelige venninner du har da! Jeg har gitt bort og lånt bort masse tøy, alle har da vært positive til det:-) Jeg blir kjempeglad for å arve tøy. For et privilegium! Man sparer både miljøet og penger..
annethe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, forstår jo at de vil ha nytt også, det vil jo jeg også Men hadde noen tilbudt meg det, ville jeg ihvertall sett på det.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Oi.. Vil de virkelig ikke ha?? Vi har avet mye fra to av svigerinnene mine, og syns det er kjempe kjekt. Er rene julekvelden hver gang det kommer esker med klær derifra. Og klærne er jo som nye, babyer sliter jo ikke ut tøyet akkurat, og alle de pengene vi sparer på å få de klærne. Er kjempe takknemlig vi.
fumlis og skrikerungene Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Utakknemlighet kalles det.. Eller sært. De kunne ihvertfall kommet og sett på det. Om de ikke ville ha alt så er jo det en ærlig sak. Jeg er så priviligert at barna mine har noen å arve etter. Jeg setter så utrolig pris på det!!
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ville ikke ha noe særlig til å begynne med til vesla mi, rett og slett fordi jeg hadde sån innmari ye som både var nytt og brukt. Så det kan jo være de rett og slett ikke mangler noe også?! Muligens:)
annethe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2008 Da er det heldigvis ikke meg da... hehe... Så hvis noen har lyst på gutteklær gratis fra strl 44- 62(så langt) så send meg en pm.
mumtobe09&10 Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Hehe, skulle jeg gjerne ha gjort, men jeg vet ikke om det guttebebis eller jentebebis enda
Hakkamella Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Venter min første. Min første praktiske tanke etter den hysterisk gledeligen rusen hadde roet seg var; hvordan i all verden skal vi få råd til alt? Svaret mitt har kommet ved at 90% omtrent av hva vi nå har, fra klær til seng og vogn er brukt. Har ikke kjøpt mye selv, og alt er like fint som før. Hvorfor kaste bort penger på nytt som senere blir forsøpling når man kan fortsette å bruke helt fine kurante ting? Jeg har blitt mer og mer obs på dette ettersom tiden går, og får mer og mer en antikjøpeinnstilling... Forbruket vårt er så stort fra før. Ta imot, gi videre så lenge det ikke er stygt, slitt, flekket eller hullete. Fikk selv 10 bodyer, og sikkert like mange stilongs og trøyer i ull på siste byttekveld... så nå har jeg spart tusener når vår kommende baby blir ca 1,5 år...
Liten på jord, stor i ord Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville ha alt nytt i begynnelsen. Men dette er jo griiisedyrt, så når svigerinna mi kom med 3 svære poser med klær fra strl. 62 og oppover ble jeg kjempe glad! Nå setter jeg utrolig stor pris på brukte klær. Jeg ar tilgodmed kjøpt fra finn.no. De aller fleste klærna kan man ikke se at har vært no særlig bruk engang!
ifie Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Vi kjøpte vippestol, bilsete og bæresele fra en kollega av kjæresten. Også fikk vi to store bæreposer med klær på kjøpet! O´lykke! Nå gleder jeg meg over at vi har så mye babytøy som jeg håper vi får brukt om igjen! Jeg syns det er stas med nytt tøy, men det er jo bare enkelte plagg. Med en liten baby må man jo skifte klær hele dagen, og da er det jo kjempeflott at man slipper å kjøpe dungevis med nye bodyer! Syns det er rart at venninnene dine ikke vil arve klær...
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. oktober 2008 #14 Skrevet 6. oktober 2008 jeg blir strålende fornøyd over å arve klær jeg! og ungene også!!!! vi har fått både av venner av mamma, søskenbarna til ungene og av naboen.
Expat Skrevet 6. oktober 2008 #15 Skrevet 6. oktober 2008 Emmm, jeg har er litt miljøfrik selv og har knapt kjøpt noe som helst nytt... En ting jeg gjorde da jeg kom hjem fra bortvekkistan, rett hjem til midt på vinteren (alt var jo utsolgt!), da var jeg frekk nok til å spørre en god venninne som er ferdig med barn om jeg kunne få låne hennes "kasse på loftet", og så fikk hun (uten at hun visste det på forhånd) en 500 lapp til å kjøpe noe fint til de store barna. Pris for "sliting av tøy. Veldig greit!
Mammaen til Isak Skrevet 6. oktober 2008 #16 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke bare er det fornuftig å arve, men det er gøy og! og jeg blir såå glad hver gang noen tilbyr meg noe ) håper jeg er heldig å kan arve av noen når det blir aktuelt igjen
du og jeg og vi to Skrevet 6. oktober 2008 #17 Skrevet 6. oktober 2008 Synes ikke det er rart i det hele tatt! Det er vel kjempefint det! Jeg har arvet klær fra tre av mine venninner, og synes det er supert! Da kan jeg kjøpe litt fine og dyrere klær når jeg først kjøper noe - for det er mye jeg slipper å kjøpe!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 6. oktober 2008 #18 Skrevet 6. oktober 2008 Oi, vi arvet mye fra min venninne, og vet også at de fleste andre venninnene mine gjør dette.. Har selv spart mitt eget kjøpte til spiren, men hvis det blir gutt kommer jeg til å tilby det til andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå