Grigri m/3 gutter Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Hjelpe meg, nå er vi sjokkerte her. Var på ultralyd i dag, jeg gledet meg for det er alltid så koselig. Hun som gjorde ultralyden så en baby og jeg så den også, men så kikket hun mer og sa "hmmm..", og da ble jeg litt nervøs, var det noe galt? "Jeg ser to her" sa hun. Meg og sambo utbrøt samtidig "HVA!?". Guri for et sjokk, vi har ikke tvillinger i familien noen av oss og jeg hadde aldri trodd at vi kom til å få det. De er til og med lagd på ett forsøk, ikke for at det har noe å si. Sambo har omtrent ikke sagt et ord siden vi kom ut, han trenger nok litt tid på å skjønne dette. Jeg også er sjokkert, men mer i bablemodus hehe. Så mange tanker nå, alt utstyret vi trenger, vi har jo bare en ting av hvert fra før. Hvordan er livet med tvillinger, hvordan får man handlet mat med så mange med seg f.eks? Jeg har alltid gjort alt med førstemann på slep, men jeg må kanskje finne en barnepasser nå? Gode råd fra tvillingmammaer mottas med takk!
Monajenten Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Oiii, skjønner godt at det var et sjokk ja, men gratulerer så mye da!! Så spennende:-D Og hvis dere hadde planlagt tre barn, så slipper jo dere unna med en graviditet:-D ;-) Masse lykke til!!
~Milly~ Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Gratulerer!!!! Men for et sjokk det må være.. man tenker jo automatisk at man skal få EN baby =) Lykke til som tvillingforeldre! =)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Oi! Kan skjønne det var litt mye å ta inn, både for deg og mannen. Har dessverre ikke noe tips, men ønsker deg lykke til med graviditeten, og tenk på at du får TOOO barn til som du elsker over alt på jord!
Grigri m/3 gutter Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Takk! Vi hadde ikke planlagt tre, for jeg har bekkenløsning og ryggplager, så jeg har sagt at dette er absolutt siste gangen jeg er gravid. Jeg er enebarn og har litt lyst på en større familie, så det var jo i grunnen praktisk!
Silvia Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Gratulerer! Jeg har tvillingjenter på 7 mnd og kan fortelle deg at det er mer og mer stas for hver dag som går:) I begynnelsa var det selvfølgelig travelt, men nå er det mye kos også. Jeg ser allerede at jentene har stor glede av hverandre. Tenk hvor fint det er å alltid være to gjennom hele oppveksten. Trygt den første tiden i barnehage, skole etc. De får nok mye selskap i hverandre ja. Det kan nok være lurt å alliere seg med noen som kan hjelpe deg i blandt. Vi kjenner ikke så mange her vi bor, så har ikke fått sånn kjempemye hjelp. Men mannen har delvis vært arbeidsledig/delvis hatt deltidsjobb etter at jentene ble født, og det har vært veldig kjekt for meg:) Vi får også hjelp fra Homestart. En dag i uka kommer ei kjempekoslig dame hit og tar dem med på en to timers trilletur. I begynnelsen sov jeg alltid mens hun var her. Men nå som det har blitt mer nattesøvn på barna og dermed også mor, bruker jeg de to timene til en lang dusj, litt husvask eller koser meg litt med mannen. I de fleste store butikker (som Mega, Kiwi og Rema) kommer du fint fram med tvillingvogn. Ellers synes jeg det er helt genialt å være på shopping på Ikea med babyer på slep. Der har de både ammerom, gratis barnemat og papirsmekker..hehe. I begynnelsa syntes jeg det var pes å løfte den store barnevogna ut og inn av bilen. Men man blir vant til det meste og lærer seg teknikker etter hvert. Masse lykke til:) PS: Det er mange trivelige tvillingmødre inne på "tvill, trill og firlinge"-sida her på DiB.
smily2 Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Skjønner deg kjempegodt!!! Akkurat de samme følelsene og tankene jeg hadde da jeg fikk vite at vi skulle ha tvillinger. Men det har gått kjempebra, over all forventning egentlig. Vi har også en gutt fra før. Han er født i 2007, så han var bare 2,5 år når tvillingene ble født. De er nå 1 år og 8 mnd, gutt og jente. Ang handling (av mat), så har jeg hatt med eldste mann inn, og tvillingene har måtte vente i bilen. Det har resultert i at de er særdeles tålmodige. Dersom mannen min er med på handling av mat, bruker vi to handle korger, med en tvilling i hver korg, pluss størstemann i det store rommet på ene korga, da har vi alle barna under kontroll.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Dobbelt så stor glede Gratulerer!
Monajenten Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 smily2, hvordan kunne gutten din være født i 2007 og være 2,5 år når tvillingene som er 1 år og 8 måneder ble født? :-O Hvilket år er du kommet til?? :-O
hit og dit Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Gratulera. forstår sjokket ja, men jammen så koselig samtidig...... =)
smily2 Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Hi hi, går litt fort i svingene her.... Holder på å legger sistemann samtidig som på nettet sjø Skulle selvf være 2004, tvillingene som er født i 2007 ;)
Monajenten Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Hihi tenkte meg det måtte være noe sånt;-) Lurte liksom på om du var kommet til 2011 eller noe:-O
Hønemor&guttaboys Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Gratulerer så mye! Skjønner godt følelsen dere sitter med, jeg var selv i samme situasjon for snart et halvt år siden Vi har to små fra før, og fikk rimelig "hetta" når vi fikk vite at vi ventet dobbelt opp i tredje svangerskap. Tvillingene våre ble født akkurat en måned etter 3 årsdagen til eldstemann! Så her har vi 4 barn på rimelig kort tid Tvillingene våre er snart 2 mnd gamle nå, og ting går greit. Men belag deg på litt underskudd av søvn, altså Det er veldig slitsomt å aldri få sove nok synes jeg, men det er jo for en begrenset periode, så da må det vel gå rundt likevel. Ellers har ting gått overraskende bra, faktisk. Vi måtte ha større hus, ny bil, osv, og står i tillegg midt oppe i oppussing av huset vi kjøpte en måned før tvillingene ble født. Ting var nokså kaotisk ei stund, men nå har det roet seg litt, og vi prøver å kose oss med alle barna våre innimellom alt stell og arbeid Jeg har ikke vært så mye på handletur med hele gjengen enda, men var en dag ute på handel med tvillingene og eldstemann på 3. Vi var hos legen med meg, på helsestasjonen og veide tvillingene og så handlet vi på flere butikker og spiste. Det gikk veldig greit Men det kan vel være godt å ha barnepass på din eldste av og til ja.. Lykke til, det er knallstas med tvillinger!! Vet du om det er jente/gutt?
maj77 Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Gratulerer med to i magen! Kjenner igjen sjokk-følelsen når man oppdager at det er to! Vi trengte noen uker til å fordøye det før vi kunne fortelle at vi ventet to, men så ble det bare spenning og glede! Dere er kjempeheldige! Barna kommer til å få så mye glede av hverandre! I de fleste matvare-butikkene og kjøpesentrene går det fint å handle med tvillingvogn. Vi har bare to barn, men jeg har fartet rundt, shoppet og vært like mobil som feks barselgruppevenninenne mine med ett barn. Anbefaler å registrer deg på tvillingforum.com. Der finner du mange tvillingmødre/ gravide. Lykke til videre! Hilsen mamma til to på 16 mndr
Grigri m/3 gutter Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar alle sammen! Hønemor: Nei hun så ikke kjønn, vi skal på neste UL om 4 uker, da håper jeg vi får sett det. Her blir også eldstemann ca 2,5 år eldre enn tvillingene. Jeg håper de blir en fin gjeng som har mye moro sammen etterhvert! Vi har ikke småbarn i nabolaget, så vi tar like godt å befolker gata helt alene. Kanskje vi skal prøve på trillinger etterpå, hihi. Jeg er helt rar i hodet nå, har lest litt på internett og blir både skremt og glad. Jeg må sove litt og prøve å venne meg til tanken. Håper sambo får tilbake talefunksjonen til i morra, han har vært helt stille i hele kveld.
Grigri m/3 gutter Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. oktober 2008 Og takk for alle gratulasjonene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå