Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har noe jeg lurer litt på. Venninner og søsken har en mening og eventuelt barnefar en annen. Jeg vet ikke helt hva jeg selv mener, så jeg er ute etter en objektiv mening. Det er to kandidater til å være far til mitt barn. Han ene har meldt seg ut, så han tenker jeg ikke på. Han andre vil gjerne ha kontakt med barnet om han er faren. Men på direkte spørsmål om han vil involvere seg i graviditeten min, sier han rett og slett nei. Vill bare høre hvordan det går. Da jeg var på ultralyd, spørte han etter kjønn. Deretter om jeg har tenkt på navn. Det har jeg jo, og sa at jeg har et navn som jeg har lyst på å bruke, men jeg ville ikke si det ennå. Mente at navnevalget kan vi diskutere om det viser seg at det er han som er faren. Han ble sur og ville være med å bestemme navn. Min søster og en venninne mener at han ikke skal ha noe å si når det gjelder navnet, fordi han ikke vil involvere seg. Men jeg har litt forståelse for at holder seg utenfor, for det er jo ikke sikkert det er hans, så hvorfor engasjere seg før han vet? Så der står jeg, usikker på hva jeg skal gjøre. Hva mener du som leser dette? Synes du at jeg skal la han ha noe å si i navnevalget?
birrisj05.02.09 Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg skjønner jo at han vil involvere seg siden han faktisk kan være far til barnet! Men skjønner også at det er vanskelig for deg, siden det slett ikke er sikkert.. jeg ville nok ikke latt han hatt veldig stor innflytelse, for hadde vært litt dumt om det viste seg at han ikke var faren. Men samtidig, så ville jeg ikke stengt han helt ut heller, for akkurat den der første kontakten kan være viktig for samspillet videre, om det viser seg at han er faren. Det florerer ikke av sånne mannfolk, så synes du skal "ta vare" på interessen hans, med å iallefall høre på han. Dere kan jo komme med forslag begge to, og er det noe dere begge liker, så er det jo greit, så lenge du selv liker det.. og dere kan jo også bare forslå, og så la det ligge til litt senere..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Skjønner ikke problemet. Å være med å bestemme navn, er jo å involvere seg. Det må jo være bra !?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 nei det har ikke han noemed.min trodde heller ikke hundre prosent på at han var faren og det var jeg sikker på uansett jeg hadde en ei uke før han.han sendte melding og ringte og spurte åssen det gikk av og til i svangerskapet og jeg bestemte navn ogdet hadde ikke han noe med.synesjeg når han ikke brydde seg.han kom med ett forslag da,men sto på mitt.så han venna seg til det.ble sammen når han så babyen for første gang,når babyen var 3 uker og vi venter 3 nå:)han bestemte navnetpå andre ungen,menjeg var enig i det da at det var ett fint navn.mener virkelig at navn skal du bestemme og han godta det og du trenger ikke tenke mer på det syns jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå