Gå til innhold

Jada sikkert et "oppbrukt" tema,men forstår det ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sikkert krast skrevet,men hvorfor velger man å få barn hvis man ikke har tid? Skjønner at mange må ha barna i bhg fra de er ca 11mnd,men å velge å ha babyen sin i bhg fra de 4-5mnd...FRIVILLlG.

Er ei liten baby(ja for det de er i mine øyne når de er 6mnd) i bhg til minsta,hun er da som sagt 6mnd og går der 100%.

Hun og storesøsteren blir levert ca 7.30 og hentet ca 16.30 hver dag.

Og ja jeg vet det siden jeg har jobbet der endel den siste tiden.

Moren har fast jobb,som tydelig er viktigere enn å oppleve babytiden.

Og dette er et eks av mange...blir oppgitt jeg altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes faktisk en lov om antall timer de faktisk får være i barnehagen. Hvorfor i alle dager gir dere ikke informasjon om dette til foreldrene?

Tror det er maks 8 timer. Det er ingen barn som har lov til å være i barnehage fra 06.30 til 16.30. Det er TI timer! :o

Skrevet

Du vet ALDRI hva som er grunnen til at foreldre har barna sine i barnehagen.....

Så jeg er forøvrig enig med Anonym

Skrevet

Føler du deg truffet? Eller det er vel ganske tydelig:-D

Og ja jeg passer mine egne saker,selv om jeg egentlig har lyst til å slå mora med no hardt i hue,for å kanskje gi henne en åpenbaring....

Jobben bør ikke gå foran babyen din.

Hi

Skrevet

Og ja, jeg er helt enig i at så små barn, eller babyer, for de er jo faktisk det, absolutt ikke hører hjemme i en barnehage. De har null utbytte av det, det de trenger er trygghet og nærhet av foreldrene, ikke å være i en bråkete barnehage med 20 forskjellige mennesker å forholde seg til.

Personlig synes jeg 10 mnd er altfor tidlig det også, og jeg vurderer ikke engang å få 100% mammapenger, for så å få ungen i barnehage allerede etter 10 mnd.

Menmen, man kan jo ikke tvinge andre til å synes det samme, og dette kommer til å være en evig diskusjon! Men skulle ønska det fantes en regel på IALLEFALL 10 mnd!

Skrevet

Og til dere som mener at i noen tilfeller har barn det faktisk bedre i barnehage enn sammen med foreldrene.. hvorfor i alle dager får disse foreldrene beholde barna da???

Skrevet

Nå er jeg bare tikallingsvikar,men tror seriøst ikke det "gjelder" i denne barnehagen.

Men er absolutt noe jeg skal nevne i barnehagen,takk for saklig innlegg.

Hi

Skrevet

De har tydligvis tid til å barn, de bare ordner hverdagen annerledes enn det du ønsker.

Uanset kn det være mange årsaker til at man velger å gjøre det slik. Det betyr ikke at man er dårlige foreldrreav den grunn.

Ikke alle barn er planlagt.

Noen jobber er faktisk så viktige et barn må nedprioriteres.

Ikke alle takkler å gå hjemme.

Man kan være i en økonomisk situasjon som gjør det vanskelig å være hjemme osv

Hvor er faren til dette barnet foresten? Det er vel like mye hans ansvar å sette jobben på vent som morens?

Skrevet

I dette tilfellet er det snakk om foreldre som VELGER å ha babyen i barnehage. Stor forskjell på det og de som ikke har noe valg(noe de fleste faktisk har hvis de vil/prøver)

Ja jeg vet at de velger det...sånn i tilfelle detskulle være mulig å kverulere på det også.

Hi

Skrevet

Om jeg føler meg truffet??

Flisa mi begynte ikke i barnehagen før hun var 3 år, så truffet føler jeg meg ikke:o)

Mne hvorfor kan du ikke svare Tillab rett ut i tråden hennes? Tror hun tåler det...

Eller er det greit å gjemme seg bak pyseknappen?

Skrevet

Det er vel ingen barnehage som åpner så tidlig som 06.30?? (bare lurer) En arbeidsdag er som regel 8 timer, og ikke alle foreldre bor rett ved jobben, derfor må det vel være lov å ha ungen sin mer enn 8 timer i bhg?? Jeg er alene-bodde 40 min unna der jeg jobbet,har sønnen min i bhg her jeg bor, leverte han kl 07.00 og det var skjelden jeg klarte å hente han før 16.15..Noen må!!! ( Jeg klarte ikke det i lengden, og jobber nå mindre og nærmere-og har bedre tid til sønnen min på 3 år) Men skjønner de som må ha ungene i bhg hele dager!!!

Skrevet

Faren er arbeidsnarkoman.

Hvordan kan du påstå at de har tid til å a barn..de henter barna i 16.30 tiden har 20 min kjøring hjem. Da de kommer hjem tror jeg faktisk ikke det er tid til mye mer enn middag og kveldsstell før de legger seg siden ungene blir vekket før fuglene åpner øynene,pga at foreldrene må på de viktige jobbene sine.

Og de fleste kan faktisk erstattes de 10-12 mnd de har krav på perm.

Men helt enig i at det også er barnets far sitt ansvar:)

Skrevet

birrisj05.02.09

Hvor finner du den loven?

Skrevet

Da må jeg bare beklage queen,men jeg har ikke lest Tillab sin tråd.

Nå var ikke dette ment som kritikk til noen spesiell.

Men beklager hvis jeg har tråkket noen av de hellige dib damer på tærne. De som føler det som kritikk,føler seg vel truffet til en viss grad.

Skrevet

Får barnet mat? klær? beskyttelse? nærhet? oppdragelse?

Sansynligvis er svaret ja. Du ønsker å gi barna dine en annen type barndom enn det de gjør. Hva som er "best" kan diskuteres, men noe stort problem tror jeg ikke det er. I mange land er det det som er normalen.

De fleste kan erstattes, ja, men i noen tilfeller blir konsekvensene såpass store at det er riktig å prioritere jobben. Da er det godt det finnes barnehager.

Skrevet

Regnet nesten med at dette var et innlegg skrevet pga Tillabs innlegg på skravle men da beklager jeg.

Jeg føler det ikke som kritikk på meg som person men synes det er utrolig synd at vi skal mene så infernalskt mye om hva alle andre velger.

Skrevet

Jeg mente 7.30,men skrev jeg ikke det da?

Ja skjønner de som må ha barna i bhg nesten hele dagen,men ikke babyer.

Skrevet

I kommunen her er det ihvertfall ikke lov å ha ungene mer enn 9 timer i barnehagen daglig. Hvis det blir overskredet på jevnlig basis, får foreldrene bøter. Om de ikke har mulighet til å hente selv, så må de få noen andre til å hente -det være seg besteforeldre, naboer, søsken eller andre folk de kjenner.

Skrevet

Syns ikke det at de får mat,nærhet o.l i barnehagen forsvarer det at man bør få barn,og ikke ta seg tid til dem.

Er det ikke foreldrenes oppgaver å gi babyer nettopp disse tingene?

Hi

Skrevet

Nei dette inlegget var ikke ment som "oppfølger" til noe tillab har sagt,ment eller gjort:)

Er enig i at alle får gjøre som de vil,men jeg har bare fryktelig vanskelig for å forstå noen valg mennesker tar.

Prøver bare å forstå:)

Skrevet

Du skjønner det kjære deg at for å gi et barn det det trenger (mat, hus, klær osv) så må man nesten ha penger. Dette får man ved å jobbe. Det er ikke alle som har opparbeidet seg retten til foreldrepenger og må da ut i arbeidslivet raskere for å brødfø seg selv og barna.

Skrevet

9 timer om dagen ksn barnet være i barnehagen.Det er lovfestet.

Skrevet

HVor er det lovfestet Anonym 18:40??

Skrevet

nå skrev hun 7:30-16:30 da som blir 9 timer.

Og barnehagene her jeg bor er det inntil 9 timer hver dag de kan være i barnehage. Ikke 10

Jeg har ikke villet hatt ungen min så tidlig i barnehage jeg heller. venter til han er 1 år, da har jeg tatt ut par mnd ulønnet permisjon. Men jeg må ut i jobb. Har ikke råd å gå hjemme, men blir 4 dager i uka da fra han er 1 år.

Men hva andre gjør det får være deres sak. Jeg gjør hva jeg føler er best, så får andre gjøre det de føler er best for de.

Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gå hjemme til han var 2-3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...