Kirsebæra Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 baaah for en setning.... anyway. det går masse vannkopper i bhg nå. jeg har hatt vannkopper, men dersom elias er smittet nå og det bryter ut, kan jeg fortsatt være smittebærer og igjen smitte andre? eller er det sånn at siden jeg har hatt vannkopper så kan jeg ikke være smittebærer?
du og jeg og vi to Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Vi praktiserer det i alle fall slik på min avdeling, hvor alle har veldig lavt immunforsvar - at du er smittebærer bare hvis du ikke har hatt det. Hvis du har hatt det, så bryr vi oss ikke med om barna har vært i nærheten av noen med vannkopper. Så jeg tror ikke du kan være smittebærer nei.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Man kan fint være smittebærer selvom man har hatt det. Samme gjelder for sykdommer barn blir vaksinert mot, man kan være smittebærer der også.
du og jeg og vi to Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg var så sikker på at man ikke var det, her er det noen med samme problemstilling som der jeg jobber: http://www.granmoen-skole.no/ipub/pages/posts/gi_beskjed_om_vannkopper61.php
du og jeg og vi to Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Og jeg trodde noe av poenget med vaksinene var å vaksinere seg i en slags solidaritet med barn som har lavt immunforsvar, etc. siden man ikke er smittebærer om man har vaksinert seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå