Gå til innhold

Jobbsøking, intervju, krav til søker ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt på en lederjobb på en butikk. Har mange års utdannelse og oppfyller alle kravene som de etterspurte i utlysningsteksten. Et rekrutteringsbyrå som ansetter- de befinner seg annet sted i landet og kommer sørover for å intervjue kandidater. Er nå blitt kalt inn til intervju men vet også at andre uten såvel utdannelse og erfaring også er blitt innkalt. Er det kun i det offentlige kravene gjelder? Lite jobber her jeg bor så kjenner jeg blir en smule irritert.Og når rekrutteringsbyrå er ansatt for å finne den rette kandidaten- kan det fremdeles gå på bekjentskap? Da mener jeg bekjentskap mellom en kandidat og fungerende daglig leder. Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt. Noen som jobber i rekrutteringsbyrå eller vet noe?

Skrevet

Står det krav til utdanning og erfaring i utlysningsteksten så skal man forholde seg til det..selv i det private. Det er derfor jeg som rådgiver innen rekruttering er så bevist på å vurdere forskjellen mellom krav og ønsker...

Det kan selvfølgelig gå på bekjentskaper fremdeles. En kan ha blitt oppfordret til å søke feks. Hvis vi har brukt rekrutteringsselskap i en tilsettingsprosess, så har jeg alltid hatt ett ord med i laget når det gjelder utplukk av kandidater.

Husk at også personlige egenskaper kan ha stor innvirkning på utfallet.

Skrevet

Ja nå ble jeg usikker på om det sto krav eller ønskede kvalifikasjoner:/ Vet bare at god økonomiforståelse og ledererfaring var "krav", og at ene personen som er innkalt ikke er i nærheten av å oppfylle dette. Han er da igjen en bekjent av fungerende daglig leder. Ved intervjuet- er det "normalt" at avtroppende leder er til stede eller vil det heller kanskje være en representant fra kjeden i tillegg til rekrutteringsbyrået?

Skrevet

Når det gjelder intervjuet, så ser jeg det som naturlig at en representant fra kjeden stiller i tillegg til rerkutteringsbyrået. I hvertfall på et eventuelt finaleintervju.Jeg vil tro eier av butikken ønsker den best kvalifiserte kandidaten inn i stillingen. Det er mye som står på spill, og jeg ville i hvertfall ha hatt et ord med i lage.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen:)

Fått vite nå at intervjuet går over 3 dager. Jeg skal i morgen sent på dagen -som er siste dag mens den andre personen jeg snakker om var igår. Får håpe de ikke er kjempelei når jeg skal da:)

Takk igjen!

Skrevet

Det går nok veldig bra selv om du er inne siste dagen. Det kan jo hende at inntrykket av den andre kandidaten blekner i forhold til deg! ;-)

Lykke til :-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...