Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Har søkt på en lederjobb på en butikk. Har mange års utdannelse og oppfyller alle kravene som de etterspurte i utlysningsteksten. Et rekrutteringsbyrå som ansetter- de befinner seg annet sted i landet og kommer sørover for å intervjue kandidater. Er nå blitt kalt inn til intervju men vet også at andre uten såvel utdannelse og erfaring også er blitt innkalt. Er det kun i det offentlige kravene gjelder? Lite jobber her jeg bor så kjenner jeg blir en smule irritert.Og når rekrutteringsbyrå er ansatt for å finne den rette kandidaten- kan det fremdeles gå på bekjentskap? Da mener jeg bekjentskap mellom en kandidat og fungerende daglig leder. Noen som har peil?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Dytt. Noen som jobber i rekrutteringsbyrå eller vet noe?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Står det krav til utdanning og erfaring i utlysningsteksten så skal man forholde seg til det..selv i det private. Det er derfor jeg som rådgiver innen rekruttering er så bevist på å vurdere forskjellen mellom krav og ønsker... Det kan selvfølgelig gå på bekjentskaper fremdeles. En kan ha blitt oppfordret til å søke feks. Hvis vi har brukt rekrutteringsselskap i en tilsettingsprosess, så har jeg alltid hatt ett ord med i laget når det gjelder utplukk av kandidater. Husk at også personlige egenskaper kan ha stor innvirkning på utfallet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Ja nå ble jeg usikker på om det sto krav eller ønskede kvalifikasjoner:/ Vet bare at god økonomiforståelse og ledererfaring var "krav", og at ene personen som er innkalt ikke er i nærheten av å oppfylle dette. Han er da igjen en bekjent av fungerende daglig leder. Ved intervjuet- er det "normalt" at avtroppende leder er til stede eller vil det heller kanskje være en representant fra kjeden i tillegg til rekrutteringsbyrået?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Når det gjelder intervjuet, så ser jeg det som naturlig at en representant fra kjeden stiller i tillegg til rerkutteringsbyrået. I hvertfall på et eventuelt finaleintervju.Jeg vil tro eier av butikken ønsker den best kvalifiserte kandidaten inn i stillingen. Det er mye som står på spill, og jeg ville i hvertfall ha hatt et ord med i lage.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk for hjelpen:) Fått vite nå at intervjuet går over 3 dager. Jeg skal i morgen sent på dagen -som er siste dag mens den andre personen jeg snakker om var igår. Får håpe de ikke er kjempelei når jeg skal da:) Takk igjen!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Det går nok veldig bra selv om du er inne siste dagen. Det kan jo hende at inntrykket av den andre kandidaten blekner i forhold til deg! ;-) Lykke til :-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå