Månefeen ♥ Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg kommer til å fortsette i jobben etter permisjon. Jeg er 7+6 med førstemann, og fortalte henne det igår. Vi er kun 4 ansatte, og dette er en klesbutikk. Jeg har mine faste kveldsvakter og annenhver lørdag. Vi har et godt forhold og derfor valgte jeg å fortelle så tidlig. Hun ble veldig glad, og veldig engasjert! Hun sa selv at vi får ta et møte etterhvert, men har ikke tenkt så mye på om jeg kommer til å fortsette. Er veldig glad i jobben, og noen kveldsvakter i uken kan være godt. Hva tenker dere om å fortsette etter perm? Og ikke minst, hva sier dere til sjefen ang dette? Annet en sjef burde vite hvis vi skal ha et møte?
Nøtt Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Dette trenger du vel ikke å forholde deg til nå? Synes egentlig det var rart at sjefen din kom med dette spørsmålet i det hele tatt. Iallfall nå som du er så tidlig i graviditeten. Når du er i permisjon gjelder vanlige oppsigelsesregler, så du trenger ikke å bestemme deg før to-tre mnd før permisjonsslutt (avhengig av hvor lang oppsigelsestid du har). Jeg hadde blitt litt fornærma om jeg hadde fått det spørsmålet, tror jeg.
ikø29 Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er enig med Nøtt. Dette trenger du ikke ta stilling til nå!!! Sjefen din har trolig ikke lov å spørre deg om det engang... Lykke til videre svangerskapet :-)
Månefeen ♥ Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar Jeg ble litt paff må jeg si, svaret mitt var at jeg ikke hadde tenkt på det enda men jeg trives jo godt i jobben. Visste ikke at samme oppsigelsestid gjalt permisjon, men det gjør ting lettere, da vet jeg hva jeg skal svare Vet dere om det finnes en side (link?) der det står om slike regler?
ikø29 Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Du kan prøve nav eller arbeidstilsynet?! Nav bør iallefll ha en oversikt.
Smurfeturfa Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Huff. Dette var ufint av sjefen din og svært dårlig personalpilotikk. Helt usaklig spørsmål! Du har samme oppsigelsesfrist som om du skulle vært i jobb. Du kan b.a lese i arbeidsmiljøloven: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-9
scoobydo Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 hei... det ville jeg ikke tatt stilling til nå. Ville heller sagt at planen din er å komme tilbake etter permisjon, og visst du ombestemmer deg så sier du bare opp stillingen din 3 mnd før permisjonsslutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå