Gå til innhold

"det er godt at jeg har flere mammaer"......

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

-ja, for xxxxxx er jo også mammaen min, det har henne og pappa sagt...

ut av ingenting, liksom??? Hvor tar hun det fra?? Dette kom opp under muffinslaging nå, faktisk. mor-datter-tid... jadda... takk skarruha!

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR
Skrevet

uffda... hvor gammel er ho? kjenner jeg har blitt litt uttfor hvis jeg var deg nå... :-S

synes det blir helt feil jeg.. man har en mamma og en pappa.. bestevenninna mi er stemor for ei på 2 som kaller henne mamma av og til, og både de og vi er veldig nøye på å påpeke at hun heter **** ..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg følte meg igrunn litt utafor ja... Hun er 4. Jeg spurte om XXXX (sambo) er pappaen hennes, men neeeeei. Det var jo bare pappa (for å vise henne forskjellen). Men stemor er altså hennes mamma! Kunne aldri falt meg inn å kalle sambo for hennes pappa, selvom de ble kjent lenge før hun hadde begrep om hva pappa betydde...

Skrevet

Man har bare en mamma. Jenta mi prøver seg innimellom med at gudmor også er mamman hennes, men da sier jeg at det ikke er sant. MEN vi har også snakket om at hvis jeg døe, så kan hun få lov å få ny mamma...... Kompliserte greier....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, veldig komplisert! Jeg hadde vel "godtatt" det litt mer om jeg og bf var på talefot, og vi (sambo og jeg) hadde et godt forhold til dem begge, men nei..

Så kom ikke her! det er JEG som er mamma! Det er jeg som har gått gravid i 9 mnd, det er jeg som har føda ho, det er jeg som har vært her i 4 år i tykt og tynt, det er jeg som skaffer henner mat på bordet, det er her hun har sitt "faste hjem", det er jeg som gir omsorg 24/7, så kom ikke å dildel deg en rolle du ikke har, makan!

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon og :)

Skrevet

jeg synes ikke det blir riktig at mini får en ny mamma hvis jeg dør heller jeg da... det er BARE jeg som er mamman hans.. hvis jeg dør eller vi flytter fra pappan hans, har en evt. ny dame et navn.. ALT annet enn mamma...

Skrevet

jeg er helt enig med deg.. ! ingen andre enn du kan kalle deg mamma til jenta di...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Njei, jeg var ikke helt med på den med ny mamma jeg heller... Om min mor skulel dø nå, så vil jeg jo ikke ha en ny ;o)

Skrevet

Er du sikker på at dette er noe de har sagt da, og ikke noe hun har funnet på? Nevøen min på 5 år har skilte foreldre, og er veldig flink på å sette de opp mot hverandre og spille på begges samvittighet... :-/

Syns du overreagerer så lenge du ikke vet 100% sikkert hva som er sagt. Hadde du reagert på samme måten hvis hun f eks sa at barnehagetanten var mammaen hennes?

Skrevet

Jeg vil at ungene mine skal ha en mamma som lever og er der for dem. Jeg vil jo bare være et minne.

Jeg vet at jeg alltid vil være den ordentlige mamman dems og at de vil hegne om minnene om meg. Men jeg vil at mannen min skal finne seg ei som han elsker kanskje like høyt og som vil ta vare på barna mine slik som jeg ville gjort. Så om de vil kalle henne mamma er det bare fint.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er jeg ikke sikker på. Og jeg har da ikke overreagert? Jeg har knapt nok reagert i det hele tatt, bare skrev det her..

Ja, jeg hadde reagert uansett hvem hun ville valgt og kalle mamma, for det er ikke så mange av dem som er hennes..

Skrevet

Og jeg blir nesten litt sint når jeg hører sånt.

For de kan si hva de vil om ste meg her og ste meg der.

Man har ett sett foreldre og besteforeldre og hva det måtte være....

Skilles foreldrene så blir det pappa og "Johanne" og mamma og "Pål".

Sånn er det bare.

Selv har jeg mistet pappaen min, men det ville ikke i min villeste fantasi falt meg inn å kalle mammas samboer for hverken pappa eller stefar.......

Og jeg blir sint når noen prøver å påtvinge barn det ene eller det andre.....Arggghhh, det var jo ikke jeg som skulle bli sint da, det var jo du....

Men der fikk du mitt syn på saken!!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe ;) Ja, du kan bare bli sint for meg, jeg orker nemlig ikke ;)

Skrevet

Har hatt det samme problemet her å, med min stesønn. Han lurte veldig på om han kunne få kalle meg mamma. Da måtte jeg og samboer forklare han at han hadde en mamma, men at jeg var mammaen til .... og at pappaen hans var pappa til dem alle sammen. Da forklarte gutten at mamma hadde sagt at han godt kunne kalle hennes nye samboer for pappa. Er det noe rart gutten blir forvirret sier jeg bare. Et barn har bare en mamma og en pappa uansett.

Skrevet

Jævla frekk kjærring! Hadde likt denne situasjonen særdeles lite!

Skrevet

kan være litt forvirrende dette for unger trur jeg.

Min stesønn har kalt meg mamma også sånn av og til. Men jeg har alltid vært bevist på jeg heter med navnet mitt til han og ikke mamma da, så han sier som oftes navnet mitt. Når han har sagt mamma så har jeg sagt mitt navn til han..

Men mine barn går å sier mamma til meg så blir sikkert litt forvirende for en liten kropp av og til :)

Men jeg mener man har bare en mamma og en pappa, så mine barn kaller min samboer med navn..De prøvde seg på pappa til han da, men da sa jeg at dere har en pappa og er bare han som heter pappa.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men det har hent at snuppa har kalt meg pappa (rett etter at hun har kommet derifra), men hun har ALDRI under noen omstendigheter kalt samboer for pappa. Hun fjåser og ler når fremmede kaller oss mamma og pappa, til henne, og svarer "neeeeeeei, DET er jo ikke pappa, det er jo XXXXXX"

Hun nekter å kalle søsteren til sambo for tante, så hvorfor i alle dager hun skulle kalle sin stemor for mamma, er forunderlig..

Skrevet

Enkelt å forstå hva som foregår.. Stemor har sagt at ho vil bli kalt for mamma.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil jo ikke tro det verste heller, problemet er at jeg ikke kan spørre :(

Hadde hun kommet å sagt at bestemor (min mor) hadde sagt at hun var mammaen hennes, så hadde jeg jo bare spurt hva som utløste det...

Men jeg driter i det, hun får tro hva hun vil, ho skjønner snart greia ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg hadde en barndomsvenninne som ble tvunget til å kalle stemoren sin for mamma, dette fordi hun hadde en liten halvsøster og de ville ikke at denne jenta skulle bli forvirret da storesøsteren tiltalte stemoren ved navn, og lillesøsteren skulle tiltale henne som mamma... Husker hun ikke likte det... MEN, jeg synes egentlig ikke det er så veldig mye å reagere på. Datteren din er fire år - det er ikke sikkert hun er klar over hva hun sier. Du aner jo ikke om stemoren hennes har sagt at datteren din kan kalle henne for mamma heller... Harmløst.

Skrevet

Vi har opplevd det samme, bare at her var det min stesønn som kom til oss og sa at han hadde 2 pappa`r. Han fortalte at mamma`n og hennes mann hadde sagt at stefaren også var pappa`n hans. Akkurat samme histore som din. Vi ble litt uvel faktisk, ved tanken på at de overkjører hans biofar på den måten.

Jeg kunne ALDRI finne på å si at jeg også var mammaen hans, for han har bare ett sett med foreldre.

Skjønner ikke poenget med å gjøre sånt. Mulig det er for å høres mer ut som en "ordentlig" familie når de er ute blant folk, for disse to er veldig opptatt av at alt skal være perfekt utad.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vel, jeg kom på en ting...

Når min pappa skulle fortelle om "familien", så sa han "Jeg har kone og 2 barn"... Men når noen spurte hvor mange barn han hadde, svarte han 3... (han har 2 med kona)

Sykt, igrunn..

Skrevet

Skjønner at det er litt sårt for deg. Men husk at du er den biologiske moren og ingen kan ta din plass. At pappans nye samboer er moren til din datters bror (for det var vel bror hun fikk) gjør nok litt forvirrende for datteren din. Forsøk for din datters skyld og ikke "lås" deg fast i dette. En dag kan det også hende hun begynner å kalle R for pappa også. Hun hører jo at broren kaller han for det.

Hos oss har eldstemann to mammaer og to pappaer, men nå er han jo noen år eldre enn frøkna di. Han kaller oss biologiske for mamma og pappa og steforeldrene bytter han på å kalle mamma/pappa eller ved navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...