Gå til innhold

Tattis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta tatovering når man ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg... Jeg tok en for noen uker siden og hadde med meg mini. Hun spurte ikke om jeg ammet(noe jeg ikke gjør), og det stod oppslag om at man skulle si ifra hvis man var gravid, hadde sykdommer, osv, men ingenting om amming. Du kan jo høre for sikkerhets skyld.

Skrevet

Skal ta hos en kompis, men han er egentlig ikke tatoverer, så han visste rett og slett ikke. Men han hadde liten tro på at det gikk inn i melken. Man kan aldri være for forsiktig vet jeg, så jeg vil være på den sikre siden....

Skrevet

Hvis du virkelig mener at du aldri kan være for forsiktig, ville jeg trodd du hadde tatovert deg på et studio, og ikke hos en kompis som "egentlig ikke er tatoverer".

Skrevet

Hehe... Enig i den! Men du kan jo uansett bare stikke innom eller ringe et ordentlig studio for å høre hvis du har bestemt deg for å gå til kompisen din.

Skrevet

Jeg har også lurt litt på dette.. Men jeg blir nok mest sansynlig ikke å gå til anskaffelse av noe tatovering før jeg er ferdig å amme..

Skrevet

Klart du kan.

Men det er en VELDIG dårlig idè. Kroppen skiller ut uønskede stoffer gjennom brystmelk.

Skrevet

Hva har det med forsiktig å gjøre? Dummeste argumentet jeg har hørt for å starte en diskusjon, Tribal!

Skrevet

Er det normalt å tattovere seg hos en kompis som egentlig ikke er tattovør?

Skrevet

Man må jo begynne et sted ja, så det er ikke noe problem å tatovere seg hos en kompis man stoler på nei!

Skrevet

Jeg vil kalle det uforsiktig å tatovere seg hjemme hos en som egentlig ikke er tatovør, ja. Nå vet jeg jo riktignok ikke noe om hvilke forhold akkurat din kompis tatoverer under, men jeg regner med det foregår hjemme hos deg eller ham da? I så fall er det naturlig å spørre seg hva han vet om hygiene? Sterilisering og desinfeksjon? Har han en autoklave? Ultralydmaskin? Og ikke minst, hvor mye peiling har han på å tatovere - hva slags resultat kan du vente deg, liksom? Siden du sier han "må begynne et sted" regner jeg med han ikke har holdt på så lenge, muligens?

Skrevet

Grunnen til at jeg sa at man må begynne et sted er at jeg tror ingen tatovører bare har slengt seg utti det. Men jeg er ikke den første, og dette var jo ikke det jeg ville frem til med innlegget mitt. Og JA jeg stoler såpass på kompisen min at jeg tør å la han ta tattis på meg. Hadde vel ikke dratt til han om jeg hadde visst at det var utrygt? Om han ikke hadde steriliserte nåler eller ikke visst om hygiene, hadde jeg vel aldri dratt til han??! Herregud for noen rare folk dere er egentlig...hehehehe

Skrevet

Det er litt på siden av det du spurte om i hovedinnlegget, enig i det... men det var du som kom med kommentaren om at man aldri kan være for forsiktig ;) Det jeg ville fram til var

1. Du går til en (tilsynelatende) svært uerfaren tatovør

2. Man får aldri de samme forholdene hjemme som i et studio (det er for øvrig ikke lov, siden de eneste lovene som fins om tatovering i Norge regulerer de hygiensike forholdene ved stedet der det utføres. Han har vel neppe fått kommuneoverlegen til å godkjenne stua/kjøkkenet/badet sitt?)

Derfor konkluderte jeg, ifølge deg noe overilt, at du kanskje ikke er så forsiktig som du tror du er. Men lykke til! :)

Skrevet

Man kan aldri være forsiktig nei, og det står jeg for enda. Presiserer enda en gang at jeg ikke hadde oppsøkt denne vennen og fått avtalt en tatoveringstime om jeg hadde visst at han ikke kunne tatovere! Selv har jeg 11 tatoveringer, og har tatt de 11 forskjellige steder. Men hvert eneste sted har vært sterilt og hygenisk, og hadde det ikke vært det, hadde jeg nok tatt beina fatt og gått derifra, akkurat som jeg hadde gjort om min venn hadde dratt frem brukte nåler eller skitne blekk-kopper. Så forsiktig er jeg, og kommer til å være når det gjelder tattis. Spesiellt om jeg kan skade barnet mitt med det også!

Skrevet

Ok, du vet mer enn meg om din egen kompis - for alt jeg vet er han kjempedyktig :)

For øvrig tror jeg neppe det er skadelig å tatovere seg mens man ammer, i så fall ville det vært like farlig å pådra seg et skrubbsår... men man skal vel være mer obs på infeksjoner og denslags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...