babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Er ikke lei å gå gravid..kunne hatt henne inni der til jul..jeg har jo ikke noen plager med å gå gravid, er bare sliten. Men syns tiden har flydd liksom! Men er jo klart spent og nyskjerrig og vil møte den lille =) Men er sååå lei av alle som mener når hun kommer, alle som bare ringer eller melding for å si; å, er hun ikke kommet enda? Du får presse ut den ungen vett du!! JAJA...og jeg skal få ned boligprisene, øke lønna di, og halvere skatten din i samme slengen også da eller? For jeg kan ALT jeg, jeg er Gud, jeg styrer jorda og tiden... *sukk* vil bare sette meg ned å grine av alt maset mange ganger til dagen.... men hun kommer ikke ut av den grunn.. skjnner at folk er nyskjerrige, spente og gleder seg, men vææærsåsnill...ta hensyn.. Andre som føler "fødepress"?? Blir helt virrvarr i hodet jeg...hadde aldri ant d skulle være sånn..
AO3 Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har enda tre uker igjen, så jeg har ikke begynt å få høre det... Men jeg regner med det begynner om en uke eller to. :/ Har tenkt litt på hvordan jeg kommer til å takle det - det ER jo godt ment fra folk, men jeg ser for meg at jeg kommer til å bli drittlei og kanskje også forbanna av å gjenta de samme frasene hele tiden? "Nei, ikke enda", "babyen kommer når den kommer" etc etc. Tror liksom folk at det er noen som ønsker ungen noe MER ut enn det mammaen gjør, kanskje?!? Hvis det er noen trøst, så har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom de to siste dagene på jobb før jeg går ut i permisjon, og det at bilen ikke vil starte (DRITTBIL, det siste jeg trengte nå!! Er redd jeg kommer til å begynne å gråte på verkstedet i morgen...) er nok til å sette meg fullstendig ut av spill... Tårer og total fortvilelse, ser svart på absolutt alt. Det er ikke så greit å være hormonell og gravid bestandig. Men det blir snart din tur også! Når har du termin igjen?
babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 hehe..huff da=) stakkars.. skjønner du blir frustrert da ass! I starten syntes jeg d var koselig med litt sånn gjetting og mormor som mente jeg ville få før tiden, men nå er folk blitt mer "påståelige" i meningene sine og virker som om de skal ønske ut babyen mer enn meg som bærer den.. blir helt koko av d! Jeg lager en sms-mal med ; NEI, babyen vil ikke komme før dere slutter å mase;) så setter jeg på automatsvar å så sendes den bare:p så skrur jeg av tlfn:P luuuurt... jeg har termin 9 oktober.. du da?=)
AO3 Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 24. oktober... Går fort nå! En av mine beste venninner fikk barn for et par måneder siden, og jeg var så redd for å sende masse masemeldinger til henne da termin nærmet seg... Men merkelig nok virket det som om hun satte pris på meldinger og telefoner, så alle er forskjellige. Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli drittlei... Veldig bra SMS du sender tilbake! *hehe* Åja, jeg hater hele den bilen. Må bli kvitt den på en eller annen måte, vi trenger den i grunnen ikke. Må enten vrake den... Eller reparere den og selge den... Eller selge den "som den er" til en eller annen hobbymekaniker. Men det var det ABSOLUTT siste jeg trengte nå, tre uker før termin!!! Får ta meg en tur til verkstedet i morgen, og spille alle kortene jeg har, inkludert "gravid-kortet" og "uskyldig-kvinne-som-ikke-kan-noe-om-biler-og-trenger-hjelp-av-sterke-mannemann-mekanikere-kortet". Jeg er ganske flink til sistnevnte - min ikke-bilkyndige samboer sender bestandig meg til verkstedet pga det. *hehe*
LilleLykkeMor Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Ha, ha, ha, du har det helt motsatt av meg! Jeg er silkkert like frustrert som deg, bare at til meg sier "alle": -du har nok en stund i gjen, ja, 1.fødte er ALLTID på overtid! -det er jo ikke noen tradisjon i vår familie å føde FØR termin, nei, så du må nok vente et par uker lenger! -nå må du bare nyyyyte den siste tiden, husk du kommer til å gå en stund til! -osv, osv. Jeg har to uker til termin i dag, men i følge "alle" andre har jeg MINST fire uker igjen.....
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 jeg må delvis slenge meg på LilleLykkeMor, for det er bare mamma som sier at jeg føder før, siden hun gjorde det med alle oss fire barna (men så røyket hun i alle svangerskapene, fy, og det gir ofte for tidlig fødte barn) - ellers sier de jeg snakker om at så lenge jeg er førstegangs så går jeg over tida, og at fødselen blir såååå vond (særlig menn, akkurat som om de vet hva de snakker om...hehe) jeg er klar NÅ og vil så gjerne slippe å vente i tre uker før det skjer noe. Termin om 7 dager
lin76 Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Kjenner VELDIG godt igjen maset, ja! Er 41+0 i dag, får minst fem-seks, ofte opp mot ti-tolv masemeldingar per dag, og har fått det heile siste veka. Nokre sender sms, andre ringer eller mailar - alt er like "kjekt". "Festligast" er det jo med alle desse "morsomme": "Hæh, har du ikke trykt ut babyen ennå?! Erre du venter på'a? Storken?" Ha ha.
AO3 Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 lin76: Herregud, får jeg sånne "morsomme" meldinger en uke over termin, kommer jeg til å KLIKKE...
babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2008 Haha=D Kom å være føre var da, hvis noen spør hvordan d ligger an, så si; nei jeg har ikke ploppa ut kiden ennå, jeg venter på storken jeg nemlig;) jeg skrur av tlf om jeg går på overtid ass...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 åhh.. jeg synes dere er heldige jeg! Er 4 dager på overtid nå og jeg setter veldig pris på alle telefoner og meldinger jeg får! Mamma ringer stort sett hver dag og sambos familie ringer stort sett hver dag, men fra venninner er jeg nesten sjokkert over hvor lite de har "brydd" seg... Noen har vist omtanke og spør hvordan det går, mens andre har jeg ikke hørt en lyd fra. Det blir ganske tydelig hvem som er gode venninner når en er gravid altså! Og de som overhodet ikke er på "babystadiet" enda har ikke vist noen interesse i det hele tatt. Nesten litt sårende, men det blir vel sånn...Enda vi er godt oppi 20-årene.. Her vanker det ikke mer enn 1-2 mld. pr. dag og jeg blir glad for de, så jeg synes du over her som får 10-15 mld. pr. dag burde være kjempetakknemmelig! Du må jo ha en veldig stor omgangskrets!! Kanskje folk er redde for å mase, men jeg tror heller det er manglende interesse som gjør at jeg ikke hører noe..
LilleVackreAnna Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Må si meg litt enig med deg, anonym. Har de daglige telefonene fra mor og svigermor, som jeg riktignok kan styre min begeistring for, men sms, telefoner osv. fra venner og kjente syns jeg er veldig koslig. Må ta med i betraktningen at folk spør fordi de bryr seg og vil vise interesse, ikke for å være masete og gjøre dagene våre uutholdelige. Sjølsagt kan det bli litt mye å få samme spørsmål 10 ganger om dagen, og tålmodigheten vår tøyes jo i disse tider, men gjelder å tolke ting litt positivt og da!! Men for all del, dere som syns det blir for plagsomt, bare å legge vekk telefonen det, ingen tvang å være tilgjengelig 24 timer i døgnet vettu!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Uff, er jo kjempedumt at du føler det slik:( Jeg kan nok også bli kjempeirritert nå når det nærmer seg hvis folk sier det på en feil måte. Mamma ringer hver dag da, men hun mener det bare godt;) Så det gjør ingenting. Hun er jo like spent som det vi er. Men kommer jeg gost over tiden og folk prøver seg på noen festligheter så freser jeg nok kjenner jeg meg selv rett:P Vi som er gravide VET at det er lite sannsynlig å føde på termindato! Trenger ikke bli minnet på det hele veien. Bror til samboer fikk nettopp unge, og vi fikk melding hvor det stod at husk at **** gikk 10 dager over termin. Bare fordi hans kone gikk over tiden, så trenger ikke alle gjøre det liksom;) Menmen, det er mye vi må finne oss i, hehe.. Men bann på jeg skal få svart med samme mynt hvis noen er for frekke.
Randi67 Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg hadde termin 2909 og er og på overtid. jeg får og noe telefoner og sms'er om dagen. min familie er veldig spent, syns det er greit siden de bor 200 mil unna meg. Ellers syns jeg er interssant å se hvem som sender sms, det er faktisk de jeg trodde jeg hadde minst kontakt med.....
babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. oktober 2008 Klart d er koselig med folk som bryr seg, men når samme personene spør samma spm.målet hveeer eneste dag, så blir man lettere irritert.. jallefall når man logger seg på msn og dem spør der.. sannsynlig at d første jeg gjør etter jeg har fått ut ungen er å logge mg på msn lsm...weh.P
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har de siste ukene bevisst holdt meg unna potensielle masere.... i grunn alle. Og kommer noen med en eller annen idiotisk komentar så svarer jeg med samme mynt. Fikk en teiet meding av min søster i går.... er jeg blitt tante igjen eller? Som om vi ikke har tenkt å sende ut masse meldinger når tassen er født.....
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Babygullz jeg er helt enig med deg. 3 dager igjen til termin og ting tilspisser seg. selv om jeg veit at folk ikke maser på meg men de som er rundt meg. men mamma er nok den som er værst! ho ringer vær dag. og jeg er liksom ikke helt i form til og repitere meg selv vær dag. men hun mener jo ikke noe vondt med det! hun bryr seg jo. men det værte er de vennene som tekster. og msn har jeg sluttet med. hehe. jeg må sette tlf på lydløs når jeg skal sove ettermidags lur. jeg lurer på om det blir bedre eller værre når babyen kommer. hehe.. noen ganger kunne jeg ønske at man ikke var så tilgjengelig.
Lillehjertet2 Skrevet 1. oktober 2008 #17 Skrevet 1. oktober 2008 Babygullz: Om det er sånn du føler det, så får du vel bare si pent i fra om at du ikke orker det da. Selv er jeg 3 dager over termin nå, og fortsatt ikke irritert over de rundt meg som spør hver dag om hvordan det ligger ann. Tenk om ingen hadde brydd seg, tror du hadde syntes at det var ganske ille også. Jeg velger å se på det som at vi har mange som bryr seg om oss, og selvfølgelig er det flere som venter på denne babyen- det er jo ikke bare mitt liv den kommer inn i og blir en del av. Vi har mange som skal være der for, og være glad i barnet vårt. Nei, syns du skal prøve å endre innstillingen din, om ikke annet så for din egen skyld- så blir livet ditt litt lettere frem til babyen er født. Lykke til!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 Føler veldig med deg, Babygullz. Har enda tre uker til termin, men skal ta ks så vet jo dato selv, og det blir jo før UL termin. Men likevel så maser folk. Og selv om de vet at jeg skal ta ks, så spør de når jeg treffer dem: "åja går her enda, nå må du jo ha passert termin?" osv osv. Har holdt på slik i5-6 uker nå.. Og før det når jeg fortalte når jeg hadde termin så måtte de bare fortelle meg at jeg ikke kom til å gå til termin.. (bare sånn at jeg visste det..). Blir så gal!! Ikke så mange så ringer og maser enda, men er slik at jeg vegrer meg nesten for å gå ut, og snur meg vekk og tar omveier når jeg treffer og ser visse folk på byen, for vet hva som kommer.. Folk må lære seg å vise hensyn!!! Var god den med autosvar på mobil.. Neste gang siden jeg får slengt i trynet "har du ikke født enda?" så skal jeg svare: "joda jeg har født, hvorfor lurer du på det? nurket er hjemme med pappaen", også bare gå videre.
babygullz <3 vilde Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2008 Syns selv at innstillingen min er helt normalt jeg, og langt i fra noe å klage over=) Vi mennesker er forskjellige, og opplever ting på forskjellig måte, andre har mer toleranse enn noen, og sånn er d bare. Livet mitt blir ikke bedre om jeg setter meg selv på en silkepute og priser all oppmerksomhet som jeg selv oppfatter som slit og mas.. for jeg oppfatter d som mas, når samme teite spørsmålene kommer gang på gang. Jeg setter pris på at folk bryr seg, som spør hvordan formen er, om vi har d bra, om vi gruer oss til fødselen eller kjenner om den kanskje nærmer seg, men disse menneskene som aldri bryr seg til vanlig, som nærmest legger et "fødepress" på en..som spør; har du ikke ENNÅ fått ut den ungen, dag etter dag, og gjerne også flere ganger om dagen... Det er dem man blir gal i hodet av ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå