Vanilla83 Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Var og tok ultralyd i forrige uke (16+3) og alt sto bra til. Fosterbevegelse og morkake var alt som det skulle, men han syntes buken på fosteret kanskje var litt liten? Ville ha meg tilbake etter en mnd for å se.. Fikk 3 dager + på termin, så den var jo litt mindre enn jeg hadde trodd. Har noen av dere fått sånn beskjed? Ble jo bekymra jeg da
Kliko Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 hmm, hadde blitt litt redd jeg også tror jeg, men siden hun ville ha deg inn om noen mnd så kan det jo ikke være farlig vel? Du kan jo prøve å ringe dem å høre en gang til hva de mente? Kanskje får du komme tilbake tidligere:) Uff, ikke noe godt å gå å bekymre seg nei! Lykke til i hvertfall da =)
Tobarnsmammaen Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg vil anbefale deg å høre om å få time tidligere. Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men triste ting skjer dessverre. Selv fikk vi beskjed om at de ikke så skilleveggene i hjertet på datteren vår på ordinær UL i uke 19, fikk ikke ny time før i uke 25(!!) og det viste seg da at hun hadde både den alvorlige hjertefeilen HVHS og mellomgulvsbrokk, tilsammen uforenelig med liv. Slik jeg ser det bør du tilbake før det har gått en måned. Vi tenkte også som flere her over skriver, de hadde vel tatt oss inn før hvis det var noe alvorlig, det gjorde de ikke.. For all del, jeg mener IKKE å skremme deg, bare pushe litt på deg. Mest sannsynlig er det ingenting galt med barnet deres. Det er svært sjelden, men for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hva sa hun om de indre organene da, var alt som det skulle der? Legen vi var hos viste oss magesekken som var full av vann, det betyr at ungen svelger vann og at det fungerer som det skal. Han viste oss mellomgulvet som skal være helt, nyrene og blæra som også inneholdt vann, enda et tegn på at alt fungerte som det skulle... Sa legen noe om dette til deg? Legen måler jo både magen, lårbenet og hodet, det sto ikke helt i forhold til hverandre hos babyen vår heller, men datamaskinen lager jo en termin ut fra gjennomsnittet av disse målene. Jeg tror ikke du skal være altfor bekymret, hadde det vært noe som virkelig bekymret legen din ville han henvist deg videre til eksperter på fostermedisin og ultralyd. Men skjønner likevel at du er det, tror nesten jeg ville tatt en privat ultralyd i mellomtiden for å berolige meg selv jeg. Masse lykke til!
Vanilla83 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2008 Vel, saken er den at til åss sa han at alt så normalt ut, men siden jeg bare var 16 uker syntes han vi skulle kommer tilbake om 1mnd for en ekstra sjekk. Han nevnte ikke dette med liten buk til åss. Men jeg jobber på helsestasjon, og mottok faktisk et par dager senere papirene han hadde skrevet på meg, og der stod det "da fosteret's buk virker litt liten setter jeg henne opp på ekstra sjekk". eller noe sånt. Så han lot være med vilje å nevne det, da kan d vel ikke være så ille?
baby ventes 11 mars :) Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 uff , synes så synd på deg som måtte se det brevet for det skaper jo selvfølgelig angst! men siden han ikke engang nevnte det for deg så er jeg sikker på at dette ikke er noe og bekymre seg for, men forstår selvfølgelig at du gjør det. du kan jo ringe og spørre legen som skrev det hva han egentlig tenker, for det er jo han som kan gi deg det beste svaret. jeg hadde gjort det for da får du slappet ordentlig av når du ser det ikke er så farlig. ellers så kan du jo ta en privat ul? på volvat er de veldig flinke:) lykke til og dette ordner seg nok:)
£adybird Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Det kan jo hende han sa 1 mnd så det ikke blir en bortkastet time til. At hvis man kommer tilbake tidligere så ser de ikke noe forskjell å du må tilbake enda en gang...
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Det er jo sikkert for at siden du var mindre på vei enn anntatt (?) ville han ha deg tilbake når det har gått en mnde for å se en gang til når babyen din har blitt litt større. Er jo lettere å se når babyen eg litt større.. Jeg ble og satt tilbake 2 uker (altså var jeg 16+6 på ultralyden), da ville hun ha meg tilbake etter 5uker ca, for en til skjekk av hjertet. Det var bla. for at babyen lå litt kronglete til slik at hun ikke fikk sett alt hun skulle, men sa at det hun fikk sett så bra ut. Da får de jo også sett hvordan ting har utviktet seg underveis. Jeg syntes dette bare var bra, at hun ville ha oss inn på en ekstra skjekk for å skjekke en gang til Så det er ikke dermed sakt at det er noe galt med barnet ditt, men at de vil se hvordan det ser ut igjen etter 1mnde. Babyen vokser jo litt i rykk og napp så det kan nok ha ordnet seg til da
Vanilla83 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2008 Jo du har rett i det, har faktisk angra litt at jeg dro så tidlig på UL egentlig. Er kanskje best å vente til man er rundt uke 20, så er man sikker på de får sett det de skal. Er ekkelt å gå sånn som jeg nå med dette gnagende. Det var helt sikkert ingenting galt ettersom han ikke engang tok seg bryet å nevne det for åss, han sa jo tross alt (og jeg siterer) "alt ser bare bra ut". Så tror nok bare jeg skal se fram til ny UL hvor jeg kanskje får vite kjønn Uansett hvor mye jeg bekymrer meg vil det jo ikke forandre noe, men man gjør det litt likevel.. Hehe trengte bare lufte tankene mine litt her, takk til dere som orka svare meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå