Gå til innhold

Noen som har noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte mageknip for tiden. Skikkelig ille,må bare krølle meg sammen for å prøve å redusere smertene.Må ikke på do når jeg får slike smerter. Er det noe man kan gjøre/spise for å unngå mageknip?

Har også i natt og i dag har veldig vondt over lysken,mellom der låret begynner og livmora er nederst i magen,ved siden av skambenet. Litt vanskelig å forklare.. Det varer fra noen sekunder til noen minutter og det stikker veldig til og klarer nesten ikke å bevege meg når det står på. Kan det være noe farlig?

Har ikke lest noe sted om hva dette kan være. Kanskje det bare er livmora som vokser eller begynende bekkenløsning, men har kjent de smertene tidligere og det er ikke den samme smerten. Blir jo litt urolig, men kjenner at det er liv inni der så babyene har det nok bra.Noen som aner hva det er som skjer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det mye før. Var også litt bekymra for hva i alle dager det kunne være, så jeg spurte når jeg var hos jordmor. Hun sa at det var helt vanlig fordi det skjer så mye forandringer i magen. Så jeg tror du kan ta det helt med ro ( og det går over), så du får bare sette deg ned / legge deg ned når det er skikkelig ille, og prøve å tenke på at det bare er den lille som strekker seg ;) hehe.. Lykke til videre :)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg har lest at lyskesmerter fra ca uke 17 er veldig vanlig. Smertene kan være intense men er kortvarige. Disse smertene har sin årsak i at de såkalte ligamentene som holder livmoren på plass vokser. kan hjelpe å bøye seg litt fremover når smertene pågår.

Det med mageknipen...Du er ikke forstoppet??

Jeg plages med treg mage og synes faktisk aktiviayogurten hjelper med å forebygge, samt litt svisker innimellom og selfølgelig masse vann..

Vi skal vist kjenne på litt av hvert gjennom svangerskapet, men håper det bedrer seg for deg.:)

Skrevet

Jeg er 20 uker på vei i dag. Er ikke forstoppet, ellers er alt normalt, det er bare at det gjøre så sabla vondt med den mageknipen. Er nok bare noen tarmer som ligger i klem eller noe, men må innrømme at det er ganske plagsomt og smertefullt. Men det hører vel med:( Ante ikke at det skulle være så mange ''bakdeler'' med å gå gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...