hanne_mor Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 jeg er en forholdsvis ung mor, på 24 år som går gravid med nummer to og har en nydelig gutt fra før på snart ti mnd. mitt problem ligger i mitt forhold til min mor. vi bor i forskjellig by og når jeg er på besøk hos dem tar min mor fullstendig kontrollen. hun kritiserer og kommenterer alt jeg gjør med gutten min. alt fra hvilken type mat jeg gir ham, til hvor ofte jeg er utendørs med ham. dette gjør hun gjerne foran mine slektninger som er på besøk for å se sønnen min. dette dreier seg ikke om hjelpsomhet, for jeg klarer meg fint på egenhånd og jeg er selvfølgelig takknemlig når hun tilbyr seg å gjøre ting med barnebarnet sitt. men det er ikke hyggelig å føle seg som en dårlig mor hver gang vi er på besøk. jeg har prøvd å ta opp dette med henne og sagt på en hyggelig og respektfull måte at jeg syns hun gjerne kan holde den hardeste kritikken for seg selv, og gjerne samarbeide med meg istedenfor å gjøre stikk motsatt av det jeg ber henne om. hun mente da at det dreide seg om sjalusi, fordi sønnen min får all oppmerksomheten hennes mens vi to alltid har hatt et dårlig forhold. det stemmer jo ikke...hvordan kan jeg være sjalu på ungen min? jeg vil jo bare at moren min ikke skal latterligjøre meg foran familien og la meg ta ansvar for mine barn, og jeg vil hun skal støtte mine avgjørelser og vise at hun er stolt av meg. er jeg urimelig i mitt ønske om husfred når jeg kommer på besøk? hvordan kan jeg gjøre situasjonen bedre?
AS3* Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har dessverre ingen gode råd, men dytter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå