Gå til innhold

pappa perm med far som jobber offshore

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om enn kan ta ut pappa permen i far sin fri periode fra jobb og dermed få utbetalt både lønn og permisjonspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal absolutt ikke si at jeg vet, men tror nok ikke det er mulig. Synes jeg har lest noe om at man ikke kan få både lønn og permisjonspenger samtidig. Det var i forb. med tidskonto, men regner med at det samme gjelder for det du snakker om.

Skrevet

Det gjør vi her i gården. Var jobben hans som foreslo det og sa at alle andre gjør det. Vi sjekket med trygdekontoret og de sa at det er fullt lovlig!! Men det forutsetter selvfølgelig at mannen din får lønn for de ukene han jobber og ingenting i friperiodene. Altså at han tjener opp friperioden sin når han er på jobb... Vanskelig å forklare...

Min gjør i allefall det!! Derfor får vi en good slump ekstra i 6 uker :D

Han jobber på borerigg med 2-4 turnus..

Skrevet

Hei! Vet du om det gjelder for de som får fastlønn også? Mannen min jobber også 2 uker og fri 3 til 4 uker. Får samme lønn hver mnd. Hvis han tar ut permisjon i de ukene han er hjemme får han da bare 80 % lønn av NAV? For hva er poenget med permisjon da? Han hadde jo fått 100% med vanlig lønn? Eller blir det da dobbel lønn ca i permisjonsukene? Har forhørt meg flere steder men ingen som gir et forståelig svar, og virket som om du hadde litt peiling:)

Skrevet

Min er også fast ansatt og får en fast grunnlønn + tillegg for alt mulig slags rart han må gjøre der ute......

Men lønnen han får, får han for de 2 ukene han jobber, ikke for de 4 ukene han har fri. Derfor kan han få betalt fedrekvoten fra NAV i friperiodene sine samtidig som de ikke trekker noe i lønnen fra arbeidsgiveren. Vi har valgt 100% dekning og han får derfor regnet ut fra sin egen lønn (om mor velger 80% må far også ha det) opp til 6G som er 440.000. Det gjør liksom ikke noe om han ikke får for hele lønnen for det er jo bare en bonus i tillegg til lønnen :D

Hadde han blitt trekt i lønn ville vi jo ha tapt på det siden han tjener over 440.000.

Vet ikke om jeg besvarte spørsmålet ditt "momaja", men du får bare spørre om du lurer på noe :)

(Vi har lagt alle kortene på bordet for NAV så dette er fullt lovlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...