Gå til innhold

Hund + baby = ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valp på snart 9 mnder. Den er ganske så selkapssyk enda, og regner med den alltid kommer til å være det :)

Den er veldig lydig, og jeg stoler egentlig på den også.

Men er det noen her som har erfaringer med nyfødt baby og hund i huset? Det er forresten en Border Collie :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hund selv og venter barn i mars. Har ingen bekymringer, må jeg si. Min hun kommer til å få være den første som får hilse på babyen når den kommer hjem fra sykehuset, og skal overhode ikke ekskluderes ifht barnestell osv. Nå er min blitt voksen, men som stor schäferhanne så er han jo rimelig ruvende i miljøet, kan du si ;-) Godt trent er han også, så jeg har ingen problemer med å konkrollere ham.

Et lite tisp ang border, er at de har en tendens til å gjete. Pass på at den ikke ikke får lov til å gjete barnet. Det kan ende med at den går inn og klyper barnet som den gjør med sauen ;-) Ikke like heldig!

Skrevet

Tror nok det kommer til å gå bra. Den er jo med på det meste allerede så ;) Verre med alle de håra, hunden røyter så innmari nå! Det er vel ikke sånn at babyer kan utvikle allergi når det er hund i huset såpass tdilig? Hørte noen si det..

Skrevet

Hei du,

Da jeg fikk mitt første barn hadde jeg en voksen boxergutt. Det gikk kjempefint! Vi lot alt være helt normalt rundt bebissen, og passet på at han ikke fikk mye "nei" i nærheten av bebin, slik at han ikke skulle forbinde bebien med noe negativt.

Nå venter vi nr 2, og har en whippet-tispe på 1,5 år. Hun er superbarnevennlig, men har aldri vært noe særlig rundt bebisser. Jeg er imidlertid ikke bekymret for dette. Vi gjør alt så normalt som mulig, og har stor tro på at dette går bra!

Jeg mener det er kjempefint at barn får vokse opp med dyr, så dette er en viktig del av vårt liv. Men man bør jo aldri glemme at hunder er dyr, og barn og dyr bør aldri være alene sammen...

Lykke til!

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det stemmer. I så fall hadde jeg vært ille ute selv. Hatt dyr i huset siden jeg ble født! Barnet mitt kommer nok også til å slite i så fall. Ved siden av husky og dets like, så tror jeg ingen raser røyter like ille som schäferere *grøss*. Må jo ikke legge ungen i hundesenga da, og her i huset har hunden ikke tilgang på møblene, så da så ;-)

Skrevet

ny forskning viser at barn som vokser opp i et hjem med hus dyr som katt og hund utvikler ikke asma og alergi på lik linje med barn som ikke har husdyr underopvksten. jeg ha hatt katt helle livet. kan være alergisk mot noen katter, med de pga jeg har støvalergi som har kommet eter puberteten. selv har vi hund nå som er ute og inne. den skal få møte babyen med en gang vi kommer hjem. selv trur jeg at han forstår at vi venter barn. oen ganger legger han hodet intil den store magen min å presser litt. jeg trur han kan høre hjerelyden til babyen. og det er jo våres nye tur kamerat som ligger i magen min. så hunden skal være inne de førsedagene med babyen sånn at han ikke føler at hanes plass er blitt borte.

Skrevet

Har en hund som er veeeldig selskapssyk, og som krever så mye oppmerksomhet at jeg blir helt gal av henne mange ganger.. men jeg tror så lenge vi gjør dette med babyen til noe positivt, og ikke skyver hunden unna men lar hunden snuse og "passe på" når babyen ligger i vognen/kurven, så tror jeg d vil gå bra... og så kan hunden lære seg til at den får "sin tid" feks på kveldn når babyen sover...

Skrevet

Det kommer helt sikker til å gå bra,skal du se! :) Du er "heldig" som bare har en hund...jeg har 4 :P

Skrevet

Takk for gode råd! :)

Håper og tror alt kommer til å gå greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...