MammaMia123 Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Vil jeg få tilbakebetalt det som bf allerede skylder? Jeg får bidrag gjennom nav, men får kun forskudd, for bf betaler ikke for seg. Pratet med innkrevingssentralen og de sa at de skulle se på saken og evt trekke rett fra lønna e.l. Men vil jeg få tilbake de pengene an allerede skylder eller? Og vet noen om en slik sak vil ta lang tid, altså om det tar lang tid før de begynner å evt trekke bf fra lønna? Og ett siste spm. Vil ikke dette gi bf betalingsanmerkninger, når han lar vær å betale bidraget?
fødte på termin 5/5 Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hei, Jeg har jobbet med dette, tror jeg husker det meste. Det de sier at de kan trekke rett fra lønnen er noe som heter lønnstrekk. Her vil bf få to innbetalingsbrev, først et på to ukers frist og så et til med to ukers frist. Det betyr at det vil ta ca 4 uker + behandlingstiden. Han vil da bli trukket det han skylder deg samt saksomkostninger (før var det kr 1 690,-). Saksomkostningene må du legge ut for og dersom han betaler før fristen på brev nr to utgår, får du ikke saksomkostningene tilbake. må løpe barn gråter....
Trouble Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Det tok ikke lang tid da de måtte trekke bf her i lønnen... sendte krav til arbeidsgiver med en gang jeg sa ifra (etter at jeg hadde fått godkjent bidragsforskudd). Du får tilbake det han skylder, men ikke alt på en gang, men litt og litt hver mnd... om han får tilbake på skatten så trekker de pengene derfra før han får tilgang på de. Vet ikke om han vil få betalingsanmerkning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå