Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer aldri finne på noe gøy med 4 åringen min! Nå i høstferien og ellers i helgene og når han kommer hjem fra bhg ser det ut til han kjeder seg i hel! Jeg er alltid sliten etter våkennetter med babyen og jobb, men det skal jo ikke gå ut over 4 åringen? Dessuten er jeg veldig lite kreativ og kommer rett og slett ikke på ting å gjøre på... Er det andre som har det samme problemet? Det virker som alle her inne har fullt ptogram med barna sine, og har knapt tid til å bare være hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg skjønner deg veldig godt, men husk på at en 4 åring trenger ikke den aller store underholdningen for å kose seg. Nå nærmer det seg jul, kjøp inn litt papir og stæsj - og lag julepynt feks (masse tips på nettet) eller dere skal sikker sende ut julekort - lag dem selv sammen med nurket. Eller kjøp en rull med papir og litt maling, legg det utover gulvet og lag fingeravtrykk, fotavtrykk ol.

Eller så er det en mulighet å få han med på dine aktiviteter, få pleieskift på minsten til å bli deres kos, la nurket få være med ¨å lage mat. Se på barnetv sammen med h*n...

Det trenger ikke være voldsomt eller koste mye penger... gå en tur i skogen feks - lete etter spennende blader og kongler...

Ikke sammenlign deg med alle andre, husk på at vi alle er veldig flinke til å legge på og få oss selv til å virke spennende...

Vær litt kreativ....kanskje spør nurket...hva har du lyst til å finne på i dag?

Ellers kan man alltid få gode tips på nettet :-)

Lykke til og kos deg..

Skrevet

Som hun andre sier: det er ikke så mye som trengs.

Har dere hage: ta med en ball og lek litt ute, eller finn steiner, pinner, dyr, plader. Babyen kan være med ut i vognen.

Finn frem tegnesaker, sett dere ned og tegn litt ved kjøkkenbordet, eller mal med vannfarger.

Legg puslespill, bygg noe med lego osv.

Skrevet

Jeg bruker å baka u-hu-boller med 5-åringen til sambo. Han elsker å hjelpe til og få være med å bak ut. Og vi setter på rosiner til øyne og munn, så blir det spøkelser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...