blond Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Er det forskjell på merket når det gjelder hvor helt skallet blir når man knuser det? Eggene vi kjøper har pleid å få en rett kant når jeg knuser de, men de siste gangene jeg har kjøpt samme merke har det blitt mange skår og noen detter i egget. Jeg lurer på hva det skyldes. Noen som vet?
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Vil tro at skallet er sterkere når det ikke blir så mange skår ut av det og at det igjen skyldes mer kalsium i fôret til hønene. Evt. at hønene med mindre skjørt skall utnytter kalsiumet bedre.
blond Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Ok, men kan jeg lese meg til det på pakken eller blir det en stor overraskelse hver gang?
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Tror du må belage deg på en overraskelse hver gang gitt, har aldri sett noe på pakka om hvor mye kalsium og andre mineraler høna har fått i seg. Litt upraktisk å begynne å teste i butikken
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Hadde vært greit om det sto på pakka da, får alltid sånne som smuldrer i bitte små skallbiter. Nå kjøper jeg alltid økologiske da, mulig det har noe med saken å gjøre. Regner med at det kanskje er ulikheter i fôrsammensetningen hos de som driver økologisk vs tradisjonelt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Solegg skal være gode å klekke, men alle regler har vel unntak.
blond Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2008 Der var du! Tenkte nok jeg ville få svar fra deg (selv om du ikke driver med høns).
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 He he =) Svigermor jobber med egg, så jeg jukset litt =)
<3katie<3 Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, dette har jeg lurt litt på også, men når jeg tenker etter nå så er som regel solegg de beste her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå